Faciadan sonra meydana çıktı, daha önce böyle uyarılmış!

Faciadan sonra meydana çıktı, daha önce böyle uyarılmış!
Çorlu'daki tren faciasında 24 kişi öldü, birçok insan yaralandı. Kazadan 1 yıl önce Cumhuriyet Halk Partisi'nin, İçişleri Bakanlığı'na 'Çorlu'daki demir yolları' için soru önergesi verdiği ortaya çıktı.

Tren kazasının yankıları sürüyor. Çorlu'daki demir yolları ile ilgili Cumhuriyet Halk Partisi'nin 1 yıl önce İçişleri Bakanlığı'na araştırma ve soru önergesi verdiği ortaya çıktı.

CHP Niğde Milletvekili Ömer Fethi Gürer’in, KİT Komisyonu üyesi olarak, Sayıştay raporlarına istinaden, geçtiğimiz yıl Mayıs ayında TCDD’nin Sirkeci-Uzunköprü hattı üzerinde meydana gelebilecek muhtemel bir kazayı hem soru önergesi hem de meclis araştırması talebiyle TBMM gündemine getirdiği belirlendi. Gürer’in Devlet Demir Yollarının yapısal sorunları ilgili de çok sayıda soruyu bakanlara yönelttiği, taşeronlaşan Devlet Demir Yollarındaki sorunlara dikkat çektiği görüldü.

KÖPRÜ ÇALIŞMALARI NEDEN DURDURULDU?

CHP Niğde Milletvekili Ömer Fethi Gürer, 2017 yılı Mayıs ayında, Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan tarafından yanıtlanması istemiyle verdiği yazılı soru önergesinde, dün tren kazasının yaşandığı Sirkeci-Uzunköprü arasında yapımı planlanan ancak çalışmaların durdurulduğu 6 demiryolu köprüsünün akıbetini sormuştu. Gürer, önergesinde “İstanbul Sirkeci-Uzunköprü demiryolu hattı üzerinde 6 adet demiryolu köprüsünün debileri yetersiz olduğu gerekçesi ile İstanbul ili Taşkın Koordinasyon Kurulunun kararıyla yenilenmesinin istendiği, TCDD 1. Bölge Müdürlüğünce yapım ihalesi yapılarak sözleşme imzalanıp yer teslimi yapıldığı ancak demiryolu hattının tren trafiğine kapatılmadan mevcut hat üzerinde bulunan köprülerin imalatının yapılamayacağı gerekçesiyle çalışmaların durdurulduğu doğru mudur? Kurumun bu yönde maddi anlamda kaybı var mıdır? Yapım işinin teknik gerekçeleri de dikkate alınarak akıbeti hakkında karar verilmiş midir?” şeklinde sorular yöneltmişti.

BAKAN ARSLAN’IN VERDİĞİ YANIT

Gürer’in önergesine yanıt veren Bakan Arslan ise 2015 yılında yapım ihalesi yapılarak sözleşmesi imzalanan ve 06.01.2016 tarihinde yer teslimi yapılan Sirkeci-Uzunköprü hattı üzerinde bulunan 6 adet demiryolu köprüsünün, Halkalı-Çorlu hattının 2 ay süre ile kapatılarak yapılmasının planlandığını belirterek, “Ancak 19.11.2015 tarihinden itibaren Halkalı-Çerkezköy arası tren trafiğine açılarak akabinde yurt dışı bağlantılı yük taşımacılığına başlanması nedeniyle, köprülerin imalatının, hattın tren trafiğine kapatılmadan yapılması mümkün görülmediğinden çalışmalar durdurulmuştur” şeklinde açıklama yapmıştı.

Söz konusu demiryolu köprülerinin yenilenmesinin hattın tren trafiğine kapatılmadan ve mevcut köprüler korunarak, çelik koruger sistemi ile ilave açıklıklar yapılmak suretiyle imalatının yapılmasının planlandığını belirten Bakan Ahmet Arslan, proje çalışmalarının devam ettiğini belirtmişti.

Bakan Arslan, “Sirkeci-Uzunköprü hattı üzerinde bulunan 6 adet demiryolu köprüsü yapım işinde İşletmecilik faaliyetlerinin kesintiye uğramaması nedeniyle TCDD İşletmesi Genel Müdürlüğü aleyhine maddi bir kayıp oluşmamıştır” açıklamasında bulunmuştu.

GÜRER’İN MECLİS ARAŞTIRMA TALEBİ

CHP Niğde Milletvekili Ömer Fethi Gürer, ayrıca çalışan sayısı 60 binden 23 bine düşen Devlet Demiryollarında kapanan istasyonlar ve işletmeler ile ihalelerdeki aksaklıklar ve duran çalışmaların incelenmesi için Meclis Araştırması istemişti.

Gürer, geçen yıl verdiği Meclis araştırma önergesinde “Kapanan istasyonlar ve işletmeler, 60 binlerden 23 binlere düşen çalışan sayısının nedenleri, yapım çalışmalarında gecikmeler, ihalelerde aksamlar, duran çalışmalar ile demir yolu hizmet kalitesi ile ilgili ülke genelinde yapılanlar incelenmesi ve demir yollarının çok boyutlu ve yönlü durumunun irdelenip  değerlendirilmesi  önemli ve yararlı olacaktır” ifadelerine yer vermişti.

‘OLAYIN CİDDİYETİ GÖZ ARDI EDİLDİ’

Konuyla ilgili açıklama yapan Gürer, tren kazasıyla ilgili olarak tarifsiz bir üzüntü yaşadıklarını belirterek, “Ne yazık ki bu kaza adeta geliyorum dedi. Biz konuyu geçen yıl hem soru önergesi hem de meclis araştırma talebiyle TBMM gündemine getirmemize rağmen, maalesef ilgili bakanlık ve kurumlar olayın ciddiyetini göz ardı etmiştir. Uyarılara rağmen gerekli tedbirler alınmamıştır” diye konuştu.

ÇALIŞAN SAYISI 60 BİNDEN 23 BİNE DÜŞÜRÜLDÜ

Son yıllarda TCDD’de kapanan istasyonlar ve işletmelerin yanı sıra, geciken çalışmalar ve ihalelerdeki aksaklıkların, kurumun hizmet kalitesini ciddi oranda düşürdüğüne de dikkat çeken Ömer Fethi Gürer, “TCDD’deki çalışan sayısı 60 binden, 23 bine düşmüştür. Kurumun kadrolu çalışanlarının sayısı her geçen yıl azalmış, böylesine önemli ve uzmanlık gerektiren bir kurumda çalışanların önemli bir bölümüne taşeron sistemi ile görev yaptırılmıştır. Bu nedenle, Kurumun kendi personeline yaptırılması gereken bazı iş ve işlemler, özel sektöre ihale edilmiştir, böylece bu sektördeki sorunlar ciddi boyutlara ulaşmıştır” diye konuştu.