Fırsatçılar ülkesi

A+A-
Remzi ÖZDEMİR

Fırsatına yakalamak! Bu kelime Türkiye'de bazı insanlar için yaşam felsefedir.

Onlar her şeyin fırsatını kollarlar.  Fırsatını buldu mu harekete geçer.

Bu fırsatçılık felsefesi Türkiye'de maalesef her alanda var.

Bankalar mesela yıllardır denetim boşluğunu fırsat bilip, 1500 kalem ücreti yasal masraf diye cebimizden aldılar.

Şimdi bu sayı 51'e düştü.

Fırsatçılar her zaman her yerde karşınıza çıkabilir.

En son Eminönü'nde benim karşıma çıktı.

Bir anda yağan yağmurda ıslanırken, nereden ve nasıl çıktığını anlamadığım şemsiye satıcıları ile karşılaştım. Basit naylondan yapılmış 3 liralık şemsiyeyi 20 liraya sattılar.

Ya aniden bastıran yağmurda ıslanacaksın ya da 3 liralık şemsiyeye 20 lira vereceksin.

5 dakika sonra atacağını bile bile mecburen verip alıyorsun.

Bu en masum fırsatçılık.

Bir de kriz fırsatçıları var.

Dünyanın gündeminde korona virüsü var.

İnsanlar bu hastalığa kolayca yakalanıyor. Türkiye'de vaka sayısı henüz 6 ama vatandaşın hissettiği sanki on binler.  Tıpkı hava durumu gibi.  Sıcaklık 10 derecedir ama siz 1 derece hissedersiniz.

Korona virüsünü de biz aynen öyle hissediyoruz.

Türkiye'de binlerce kişi ölmüş gibi.

Marketlere saldırıyoruz. Türkiye'de 1 yılda bile satılmayan un 1 günde satıldı. Market raflarında makarna kalmadı. Dahası yıllardır sadece misafire tuttuğumuz kolonya yoklara karıştı. Pazar günü itibariyle neredeyse hiçbir markette yok.

İnternette çok. Daha önce 10 liraya satılan kolonya 100 liraya satılıyor.

Kimsenin aklına bile gelmeyen saçma sapan maskelerin kriz öncesi 100 tanesi 10 liraydı. Şimdi 1 tanesi 100 liradan satılıyor.

Bazı marketler un, kuru bakliyat ve makarnaya ciddi zam yaptı. Onlara sorarsanız toptancı zam yaptı. Toptancı ise mal olmadığı için fiyatların yükseldiğini söylüyor.

Türkiye kelimenin tek anlamı ile fırsatçıların cirit attığı bir ülke haline geldi.

Neden böyle olduk sorusuna herkes kendi düşünüp yanıt versin.

Biraz beyin fırtınası yapma zamanı geldi.

Millenicom açıklaması

Millenicom şirketinden önceki haftalardaki yazımla ilgili bilgilendirici bir açıklama geldi. Bazı abonelerin iptal işleminde çıkartılan zorlukları yazmıştım.

Şirket yetkilileri, bu konudaki iddiaları reddediyorlar. Sorunun nedeninin müşterilerin iptal işlemini telefonla yapmak istemesinden kaynaklandığını söylediler.

Şirketin bu konudaki açıklaması özetle şöyle:

"Tüm internet servis sağlayıcıları gibi biz de 5809 Sayılı Elektronik Haberleşme Kanunu'na tabiyiz. İlgili kanun madde 50/4'te ...aboneler yazılı olarak bildirmek kaydıyla aboneliklerini her zaman sona erdirebilir" denilmektedir.

Konunun takipçisi olacağım. Sadece bu şirketle ilgili değil, tüm şirketlerin abonelikleriyle ilgili şikayetlerini bekliyorum.

 

dfs-004-001-011.jpg

  • Yorumlar 2
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Yazarın Diğer Yazıları