Harvardlı bilim adamları başardı. Tersine çevirme işlemi resmen başarı ile tamamlandı. Çok güzel haber

Harvard Tıp Fakültesi’nde yaşlılık üzerine çalışan bilim insanları, yaşlı farelerdeki genleri tersine çevirerek, görme yetilerini yeniden kazandırdı.

Harvard Tıp Fakültesi’nden bilim insanları, çok önemli bir araştırmanın detaylarını dünya kamuoyu ile paylaştı. Bilim insanları, retinadaki yaşlı göz hücrelerinde saati geriye çevirmiş ve genç genlerin işlevini yeniden geri getirip, farelerin görme kabiliyetini başarılı şekilde düzeltmişler.

DÜNYA ÇAPINDA ÖNEMLİ BİR KÖRLÜK SEBEBİ

Araştırma takımının geçen hafta Nature bülteninde yayımlanan çalışması, gözdeki sinir hücreleri gibi kompleks dokuların daha genç bir yaşa yeniden güvenli biçimde programlanabileceğini ilk defa gösteriyor.

Araştırmacılar hücrelerin yaşlanma saatini sıfırlamaya ek olarak, insanlardaki glakom benzeri bir durumun taklit edildiği hayvanlarda görme kaybını da başarıyla geri çevirmişler. Glakom, dünya çapında önemli bir körlük sebebi.

İLK BAŞARILI GİRİŞİM

Araştırmacıların aktardığına göre elde edilen bu başarı, glakom kaynaklı görme kaybının ilerleyişini durdurmak yerine, bu durumun geri çevrilmesinde ilk başarılı girişim niteliğini taşıyor. Eğer araştırmacıların bu yaklaşımı, yapılacak ileri çalışmalarla tekrarlanırsa; insanlardaki çeşitli organlarda doku onarımını destekleyen, yaşlanmayı ve yaşa bağlı hastalıkları tersine çevirecek tedavilerin yolu açılabilir.

Kaynak: Nature- Popular Science