İBB Meclis'inde İstanbul Havalimanı tartışması

İBB Meclis'inde İstanbul Havalimanı tartışması
İstanbul Büyükşehir Belediyesi Meclisi ocak ayı 2. oturumunda konuşan İYİ Parti meclis üyesi Ali Kıdık, "İstanbul Havalimanı şartnamesi öyle düzenlenmiş ki Atatürk Havalimanı devre dışı kalmak üzere yapılmış" dedi.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) meclisi 1. Başkanvekili AKP'li Göksel Gümüşdağ'ın meclisteki görevini bırakmasın ardından yönettiği son meclis toplantısında gündem dışı söz alan meclis üyeleri İstanbul Havalimanı, Kanal İstanbul, tarım arazilerinin uğradığı tahribat ve İSMEK ile ilgili görüşlerini dile getirdi.

"ATATÜRK HAVALİMANI ÇALIŞMASIN DİYE YAPILMIŞ"

İYİ Parti meclis üyesi Ali Kıdık, mecliste yaptığı konuşmada İstanbul Havalimanı’nın son zamanlarda yaşadığı sorunları dile getirdi. 30 yıldır havacılık alanında uzmanlığı olduğunu söyleyen Kıdık, bu konudaki görüşlerini aktardı. Konuşmasına bir pilotun İstanbul Havalimanı’yla ilgili sözlerini paylaşarak başlayan Kıdık,  “Pilot arkadaşımız diyor ki ‘İstanbul Havalimanı, İstanbul’un kutuplarına, en olmaz yerine en çukur yerine yapıldı. Bizim işimiz çok zor” dedi.

Kıdık, konuşmasını şöyle sürdürdü:

“2002 yılında ulaştırma bakanımızın THY'de yaptığı toplantıda kanaat oluştu. Atatürk Havalimanına 4. pist yapılacak. Bir hafta sonra Cumhurbaşkanımız ‘İstanbul Havalimanı yapılacak’ dedi. Önce Silivri tarafları söylendi sonra da şimdiki yerinde karar kılındı. Başka bir pilot arkadaşımız ise iniş yaparken de kalkış yaparken de tehlikeli olduğunu söylüyor. Atatürk Havalimanı’nın kapatılmış olması doğru değil. Bu ülkenin bu masrafa israfa ihtiyacı yok. Lüksü yok. Sabiha Gökçen’de kaza olduğu saatlerde rüzgar hızı 23 nat, yeni alanda bakıyorsunuz rüzgar 42 nat esiyor. Etrafında tepeler ortası çukur kalkış inişlerde zorluklar yaşanıyor. İstanbul Havalimanı şartnamesi öyle düzenlenmiş ki Atatürk Havalimanı devre dışı kalmak üzere yapılmış. Atatürk Havalimanı çalışamaması söz konusu değil.”