İnkılap tarihi kitaplarında skandal değişiklikler!

İnkılap tarihi kitaplarında skandal değişiklikler!
Yeni eğitim-öğretim yılı başlarken Milli Eğitim Bakanlığı'nın dağıttığı kitaplarda Atatürk’ün, Atatürk ilkelerinin, özellikle laikliğin geçtiği yerlerin azaltıldığı, padişahın, halifenin teslimiyetçi, işbirlikçi rolünün gizlendiği görülüyor.

Yeni öğretim programına göre yazılan ders kitapları basıldı. Ders kitapların önemli kısmına baktığımızda Atatürk’ün, Atatürk ilkelerinin, özellikle laikliğin geçtiği yerlerin azaltıldığını, padişahın, halifenin teslimiyetçi, işbirlikçi rolünün gizlendiğini, insan onuru ve kadın karşıtlığını gözlemleyebiliriz. Milletin yerine ümmet oluşturulmak istendiği yeni bir tarih anlayışı yerleştirilmek isteniyor.

ATATÜRK VE LAİKLİK ÇIKARILDI

OdaTV'de yer alan habere göre, İlköğretimden lise sonuncu sınıfa (4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12) kadar okutulan Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi ders kitaplarından Atatürk, Atatürk’ün din ve vicdan özgürlüğüne dair ünite, cümleler, görseller kaldırıldı. Öyle ki yeni kitaplarda Atatürk ve laikliğe bir kelime dahi değinilmiyor. Örneğin 9. sınıf (Lise 1) Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi ders kitabında aşağıda gösterdiğimiz “Laiklik ve Din”ünitesi çıkarıldı.

 

gorsel1.jpg

TARİH KİTABINDA ATATÜRKÇÜLÜK KONULARI AZALTILDI

8. sınıf T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük ders kitabında yer alan Atatürkçülük ünitesinde 17 sayfada anlatılan Atatürk ilkelerinin kapsamı çok daraltılarak kavramsal açıklama düzeyine indirgenmiş ve 3 sayfaya düşürüldü.

Geçen yılın ders kitabında yer alan “Atatürkçülük” ünitesi şu konular yer alıyordu:

gorsel2.jpg

9. sınıf tarih ders kitabında Atatürk ile ilgili konulara yalnızca 2 konuda yer verildi. 11. sınıf Tarih dersinde Atatürk adına sadece 1 yerde değinildi.

Sosyal Bilgiler 4. sınıfta Atatürk’ün geçtiği yerlerin azaltıldığını görürüz. 13 sayfalık “Bir Lider Doğuyor” konusu 2017-2018 eğitim-öğretim yılının ders kitabından çıkarılmıştı.

Sosyal bilgiler 5. sınıf kitabında Atatürk ilkeleri çıkarıldı. Önceki yıllarda “Çağdaşlaşan Türkiye” ve “Yeni Türk Devletinin Temelleri” ünitelerinde 7 sayfada anlatılan Atatürk ilkelerine yeni kitapta yer verilmedi.

Geçen yılın 6. sınıf Sosyal Bilgiler kitabında herhangi bir konu anlatılırken Atatürk’ün konuya dair fikri de belirtilirken, bu yılki kitapta “yok” denecek kadar azaltılmıştır. Anlaşılması açısından geçen yılın ders kitabında “Atatürk” kelimesinin 144 ama bu yılkinde 19 yerde kullanıldığını belirtelim.

ATATÜRK’E HİTAP NOKTASINDA ÜSLUP SIKINTISI

Sosyal Bilgiler 4. ve 5. sınıflarda Atatürk sıradan birisi gibi gösterilmeye çalışılıyor. Milli mücadele kahramanları Fevzi Çakmak, “Genelkurmay Başkanı Fevzi Paşa”, “Fevzi Paşa”, İsmet İnönü “İsmet İnönü”, “İsmet Paşa” veya “İsmet Bey”, Kazım Karabekir, ad ve soyad veya “Kazım Karabekir Paşa” Ali Fuat Cebesoy, “Ali Fuat Paşa” diye yazılırken Atatürk için “Paşa”, “Bey”, “Atatürk”, “Mustafa Kemal Atatürk” hitabı neredeyse yoktur. Kitabın yazarı bugünden seslenerek sorduğu için  “soyadı kanunu olmadığından böyle hitap ettiği” savunusu yapılamaz.

8. sınıf T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük ders kitabında;

1. Şeyh Sait’in cumhuriyet yıkıcısı rolü gizlendi.

2. Padişahın teslimiyetçi, işbirlikçi tutumu saklandı.

3. Halife Abdülmecit’in TBMM’ye karşıt tavrı çıkarıldı.

4. Menemen ve Kubilay Olayları kaldırıldı.

ERKEĞE ÇOK EŞLİLİK DÜZENLEMESİ

İmam hatip liselerinde okutulan “Kelam” ders kitabında geçici evlenme engelleri de şöyle sıralanmıştır:

“• Müslüman erkek müşrik kadınla, Müslüman kadın da Müslüman olmayanlarla evlenemez.

• Koca üç talakla boşadığı kadınla evlenemez.

• Bir kadın bir erkekten fazla kişiyle, aynı anda evlenemez.

• Bir adam aynı anda kadının teyze, hala ve kız kardeşi ile evli olamaz.”

Görüldüğü gibi Müslüman kadınların kimlerle evlenemeyeceği kendisine bırakılmıyor, koca mahkeme önüne çıkmadan “boş ol” sözüyle boşayabiliyor ve kocaya çok eşli olma hakkı tanınıyor. Bu Medeni Kanunumuzun ihlalidir.

MEB KÖLELİK VE CARİYELİĞİ SAVUNUYOR MU?

10. sınıf (Lise 2) Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi ders kitabında “Din ve Aile”başlığında evliliğin önemi, içinde köle ve cariyenin de geçtiği Nur Suresi 32. ayetle anlatılıyor.

Kitaptan gösterelim:

“Kura’nda ‘Aranızdaki bekarları, kölelerinizden ve cariyelerinizden elverişli olanlarla evlendirin.”

MEB burada kölelik ve cariyeliği onaylamamakta ama sadece ayeti mi vermektedir? Yoksa kölelik ve cariyeliği normal mi görmektedir?

En iyisi bizim gibi bu soruların düşünülmesine meydan vermeden MEB’in konuya dair yorumunu sunmasıdır.

LAİKLİK, BATI’NIN FİKİR VE İNANÇ PROBLEMİ

İmam hatip liselerinde okutulan “Kelam” ders kitabının “Günümüzde Kelam İlmi”başlığında aslında “laiklik” demek istedikleri sekülerizm kavramı aydınlanma ve pozitivizm ile birlikte “Batı’nın fikir ve inanç problemleri” arasında sayılmıştır.

MEB pozitivizm, nihilizm ve ateizm “Tanrı’yı inkâr eden akımlar” arasında saymakta, eski canlılıklarını kaybettikleri vurgulanarak “bilinç ve tavır olarak varlıklarını sürdürmekte” olmalarından şikayet etmektedir: Laikliği hedefe koyarak ders kitabına şunlar yazılmıştır:

“Bu inkârcı akımlar genel özellikleri bakımından modern batı düşüncesinin hümanizm ve sekülerizm temelleri üzerinde yükselmekte ve bir yandan güya insanı Tanrı’ya karşı yüceltip, özgürleştirmektedir. Öte yandan ahiret düşüncesini unutturarak insanların dünyevîleşmesine sebep olmaktadır. Bu açıdan değerlendirildiğinde hümanizm, Allah’a imanı devre dışı bırakarak âdeta insanı tanrılaştırmakta, sekülerizm ise ahirete imanı unutturarak insanı sadece bu dünya için yaratılmışçasına bu dünyanın hazlarına yönlendirmektedir.”

MİLLİ EĞİTİM MÜCADELESİNİ BÜYÜTELİM

Görüldüğü üzere yeni ders kitabı padişahın, halifenin, Şeyh Sait’in teslimiyetçi, emperyalizm işbirlikçisi, cumhuriyet yıkıcısı rollerini, Menemen Ayaklanmasını gözden uzak tutarak yeni bir tarih anlayışı yaratılmaktadır. Ülkemizin kurucusu Mustafa Kemal Atatürk’e, cumhuriyete kast edenlerin gizlenmesi Atatürk’e de mesafeli yaklaşımın sonucudur. Atatürk’ten bahsedip Atatürk’ü “hain”, “ele başı”, “katli vacip” ilan edenlerin emperyalizm işbirlikçisi tutuklarının gizlenmesi durumu “Atatürksüz Eğitim” yaratılmak amaçlandığını gösteririr.  Dahası bazı ders kitaplarında Atatürk ile ilgili bütün ifade ve görseller çıkarıldı. Örneğin ilköğretimden lise sonuncu sınıfa (4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12) kadar okutulan Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi ders kitaplarından Atatürk çıkarıldı. Bu başka bir yazımızın konusu olsun.

Kitaplara bilgilerin doğru şekilde girmesi için önümüzdeki 3-4 ayı “Milli Eğitim”, “Atatürksüz Müfredat İstemiyoruz” adlarıyla eğitim platformu kurmakla, bu platforma üzerinden ve kitle örgütleri, partiler olarak ayrı panel, konferans, seminerler düzenlemekle,  “Atatürksüz Eğitim İstemiyoruz”, “Gayrimilli Eğitim Değil Milli Eğitim” gibi adlarla imza masaları açarak değerlendirmeliyiz. Zira önümüzdeki yılın ders kitaplarının baharda tamamlanıyor.

Atatürk’ün ülkemizin mecburiyeti olduğu, emperyalizme karşı bölünerek değil millet olarak, milli birliğimizi sağlayarak ve bunun tarihsel önderi olarak Atatürk’ü öne çıkararak milletimizi kazanacağımızı, bu yazıyı okuyanların çoğu kabul edecektir. Dolayısıyla mücadeleyi yükseltelim ve milletimizi kazanalım.

  • Yorumlar 5
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Günün Karikatürü
Yeniçağ karikatur / Emre Ulaş