James Webb Uzay Teleskobu yeni bir gezegen keşfetti: Görselleri paylaşıldı

NASA'nın James Webb Uzay Teleskobu, Araba Tekeri Galaksisi adı verilen daha önce hiç görülmemiş bir görüntüsünü paylaştı. Bu galaksinin 500 milyon ışık yılı mesafede yer aldığı açıklandı.

ShiftDelete''den aktarılan bilgilere göre; Araba Tekeri Galaksisi (The Cartwheel Galaxy), 1941 yılında İsviçreli astronom Fritz Zwicky tarafından keşfedildi. Fritz tarafından The Cartwheel Galaxy olarak adlandırılan gezegen, Dünya’dan yaklaşık 500 milyon ışık yılı uzaklıkta bulunmaktadır.

Gezegene bu adın verilmesinin nedeni iki spiral galaksinin çarpışmasından meydana gelmesidir. Ayrıca gezegen iki at arabasının tekerleğini andırmaktadır. NASA’nın James Webb Teleskobu Twitter hesabı, bulguyu açıklayan bir paylaşımda bulundu. Paylaşımda, “Tekerleği yeniden icat etme zamanı” şeklinde bir esprili bir açıklama yaptı.

James Webb Uzay Teleskobu’nun yakaladığı son görüntüde, solda iki küçük sarmal gök ada ile bir tekerleği andıran büyük, pembe ve benekli bir gök ada gözükmektedir. Şimdiye kadar gözlem gücünün az olması nedeniyle bu galaksi hakkında bilgi sahibi olmak oldukça zordur.

Galaksi hakkında bilinen tek şey, merkezde küçük bir spiral galaksi olmasıdır. Bunun dışında etrafında da farklı renklerde katmanın var olduğu biliniyor.