25 Haziran 2022 Cumartesi
İstanbul Hava durumu İstanbul 26°C
Doviz verileri
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN

Kahvaltı yapmamak ruhsal çöküntüye yol açıyor

Her fırsatta dile getirilen kahvaltının vücut sağlığı için önemi, bir kez daha ortaya çıkmış durumda. Uzmanlar, özellikle büyüme çağındaki kişilerin mutlaka kahvaltı yapması gerektiği konusunda ebeveynleri uyarıyor.

Haber Giriş: 1 Haziran 2019 Cumartesi - 12:07
Son Güncelleme: 1 Haziran 2019 Cumartesi - 12:01
Takip Et

Kahvaltı yapmamak ruhsal çöküntüye yol açıyor
+
Aa
-

Sağlıklı Yaşam Uzmanı Dr. Öğr. Üyesi Haluk Saçaklı, daha güçlü bir bellek için güne kahvaltı ile başlanmasını önerdi. Kahvaltıda olmazsa olmaz besinleri açıklayan Dr. Saçaklı, “Beyinsel ve bedensel oluşumun güçlenmesi ve konsantrasyon için süt ve ürünlerini kahvaltıda bulundurmalılar. Tahıllı ekmekler, beyni besler ve zihinsel yorgunluğu engeller. Terayağ, zeytin, fındık, ceviz gibi besinler hafızayı olumlu etkiler. Yumurta sarısı hafızaya yararlıdır. Yeşil Çay dikkati ve beyin dalga aktivitelerini artırır. Bitter çikolata, gençlerde ve çocuklarda zeka gelişimini artırır ve bilişsel fonksiyonları geliştirir” diye konuştu.

SINAV ÖNCESİ KAÇTA UYUMAK GEREKİYOR?

Kalite bir uykunun belleği güçlendirdiğini belirten Dr. Saçaklı, “Uyku, vücudun ve beynin yenilenmesini sağlar. Beynin protein kapasitesini korur. Kaliteli uyuyamayanlarda, zihinsel, aritmetik, matematiksel çözümlemeler yavaşlar. Hızlı hatırlama ve öğrenme kabiliyeti azalır. Sınav öncesi 22:00 – 24:30 arası yatıp, 05:00 – 07:00 arası kalkılmalıdır. 7 – 8 saatlik uyku yeterli olacaktır” ifadelerini kullandı.

Sınav stresini azaltmaya yönelik yöntemler hakkında da bilgi veren Dr Haluk Saçaklı, “Sınav öncesi 10 – 15 dakikalık bir yürüyüş yapın. Ayak kaslarını gerin ve gevşetin. Yüzünüzü 15 saniye sıkın ve bırakın. Diyafram nefes egzersizi yapın. Sınav öncesi gözlerinizi kapayın ve ayaklarınızdan boynunuza kadar tek tek 15 saniye içerisinde gevşediğinizi hissedin” dedi.

Egzersiz yapmayan öğrencilerin beyne yeterli oksijen alamayacağına vurgu yapan Saçaklı, “Beyin yeterli oksijeni alamaz ise beynin kapasitesinin verimi düşer. Bilgi yavaş işlenir. Geç algılama, geç fark etme, hızlıca unutma gibi yansımalarla fark edilir. Egzersiz yapıldığında ise beyin yeni sinir hücreleri oluşturur. Bu yeni hücreler eski beyin hücrelerinin birbirleriyle olan ilişkilerini kuvvetlendirir. Beyin daha düzgün çalışır. Öğrenme ve hatırlama becerisi güçlenir” diye konuştu.

Sınav günü üzerinizde ve yanınızda kırmızı renk olmasın diyen Saçaklı, kırmızıya bakma, sınav başarısını düşürür ve öğrencinin motivasyonunu azaltacağını belirtti.

 

 

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. (!) işaretine tıklayarak yorumla ilgili şikayetinizi editöre bildirebilirsiniz.

ABD'de kürtaj yasasını protesto edenlerle polis karşı karşıya geldi
ABD'de kürtaj yasasını protesto edenlerle polis karşı karşıya geldi
ABD'de kürtaj yasasını protesto edenlerle polis karşı karşıya geldi
Alanya'da devrilen kamyondaki 1 kişi Alara Çayının sularına kapıldı
Alanya'da devrilen kamyondaki 1 kişi Alara Çayının sularına kapıldı
Alanya'da devrilen kamyondaki 1 kişi Alara Çayının sularına kapıldı
Ağaç dalından kalın yılan panik yaşattı
Ağaç dalından kalın yılan panik yaşattı
Ağaç dalından kalın yılan panik yaşattı
Bağcılar’da tekel bayisinde kavga 
Bağcılar’da tekel bayisinde kavga 
Bağcılar’da tekel bayisinde kavga 
Millilerimiz altın madalya kazandı
Millilerimiz altın madalya kazandı
Millilerimiz altın madalya kazandı
Birbirine ateş eden iki şahıs yakalandı
Birbirine ateş eden iki şahıs yakalandı
Birbirine ateş eden iki şahıs yakalandı
Ağır yaralandı doğum gününde öldü
Ağır yaralandı doğum gününde öldü
Ağır yaralandı doğum gününde öldü