Kamu 70 bin personel alımı başvuru şartları

Kamu 70 bin personel alımı başvuru şartları
Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı ve İŞKUR ortaklığıyla kamuya 2019 yılında 70 bin işçi alınacak. Peki başvuru şartları nelerdir, başvurular nasıl yapılır...

İŞKUR kamuya alınacak işçileri çevre temizliği, okul temizliği, altyapı yenilenmesi, park düzenlemesi, ağaçlandırma, restorasyon, tarihi ve kültürel mirasın korunması gibi işlerde çalışacak 70 bin personel alımı yapacak. Peki kamu da personel alımı başvuru şartları nelerdir? Başvurular nasıl yapılır. Noter huzurunda çekilecek kuralar sonucunda alınacak 70 bin kişi, 6 ay boyunca kamuda çeşitli kurumlarda istihdam edilecek. Bu kişilerin ücret ve sigortalarını, 6 ay devlet karşılayacak. Çalışanlara ayrıca asgari geçim indirimi de (en az 153 lira) uygulanacak. İŞKUR Genel Müdürlüğü tarafından hazırlanan ihtiyaç listesi, Bakanlık onayından geçerek 81 ilin il müdürlüklerine gönderildi.

KAMU PERSONEL ALIMI BAŞVURU ŞARTLARI

Kurumlarda çalışmak isteyenler, İŞKUR üzerinden açılan ilanlara ‘iskur.gov.tr’ adresinden başvuracak. Başvuru için adayın İŞKUR’a kayıtlı işsiz olması gerekiyor. Aday 18 yaşını tamamlamış olmalı. malul, dul ve yetim aylığı almamalı. Ayrıca açık öğretim harici öğrenci olmaması, görevine başlayacağı tarih itibarıyla da herhangi bir sosyal yardım almıyor olması şartı aranacak.

AÇIK POZİSYONLAR

İşçi alımı yapacak kurumlar ise şöyle: Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı, İdare Mahkemeleri Başkanlığı, Orman İşletme Müdürlüğü, Gençlik Hizmetleri ve Spor İl Müdürlüğü, Yatırım ve Koordinasyon Başkanlığı, Aile ve Sosyal Politikalar il müdürlükleri, il müftülüğü, devlet üniversitesi ve kaymakamlık. İşçiler çevre temizliği, ağaçlandırma, restorasyon gibi işlerde çalışacak.