​​​​​​​Kontrolsüz internet ticareti

A+A-
Remzi ÖZDEMİR

Tüketici hakları son yıllarda bir Avrupa seviyesine gelmese de ciddi bir düzelme yaşandı.

Özellikle bankacılık sektöründe tüketiciler için büyük düzenlemeler yapıldı.

2 bin 400 kalem masraf ve komisyon icat ederek milletin cebinden para alan bankalar(!) artık sadece 50 işlemden kontrollü masraf alabiliyor.

Özellikle BDDK ve Merkez Bankası'nın havale ücretleri konusunda yaptığı düzenleme tüketicilerin büyük zaferidir. Taksiyle 20 liraya gidebileceğiniz uzaklıktaki bir şubeye havale için 100 lira isteyen bankalar artık sadece 2 lira talep edebiliyor.

Türkiye'de, Merkez Bankası ve BDDK'nın yaptığı düzenlemeler gibi güzel şeyler de oluyor..

Ama aynı güzel şeyler telekomünikasyon sektöründe maalesef yaşanmıyor.

Geçen hafta Azerbaycan sermayeli Millenicom şirketinin bir vatandaşın sözleşmesini keyfi olarak iptal etmediğini ve yaptığı tüm şikayetlerin bir sonuç getirmediğini yazdım.

Bir değil on değil, yüzlerce elektronik posta geldi bana bu konuda.

İnanılmaz bir mağduriyet. Aynı sorunu yaşayan o kadar insan var ki!

Peki bu kadar büyük bir mağduriyetin olduğu bir ülkede, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu ne iş yapar?

Yabancı sermayeli bu şirketin mağdur ettiği insanları neden görmüyor BTK?

Sözleşmeyi imzalatmak için evine kapına kadar gelen bir kurum, iptal için kaçmasına müdahale etmeyen bir denetleyici ve düzenleyici kurum ne iş yapar?

Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu, Millenicom konusuna bir an önce el atmak ve mağduriyeti giderecek sorunları çözmesi lazım.

İnternet aboneliğini iptal etmeyen ve vatandaştan kullanmadığı internetin parasını alan bu kurum hakkında bir açıklama bekliyoruz.

Kablonet nakil sorunu

Kablonet, Türkiye'de en kaliteli hizmeti veren kurumların başında geliyor. Bir kamu kuruluşu olmasına rağmen müşteri memnuniyeti en yüksek şirketler arasında.   Depremde ayakta kalan tek internet şirketi Kablonet oldu.

Bu şirket ile ilgili de son günlerde garip bir şikâyet aldım.

Kurulum ücretsiz ama nakil ücretli. Yıllarca süren aboneliğinizi bitirmeden bir arka sokağa, hatta aynı apartmanda bir başka daireye taşınıyorsunuz ama Kablonet sizden 140 lira nakil ücreti alıyor.

Abonelik için kurulum ücreti almayan bir şirketin nakil için 140 lira gibi can yakan bir ücret alması Kablonet'e yakışmıyor.

Nakil için ücret alınılmasına kimse ses çıkartmıyor ama Kablonet'e verdiği 24 abonelik taahhüdünü yerine getiren müşterilere karşı biraz vicdanlı olunması gerekmiyor mu?

Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu'nun bu nakil ve abonelik iptal işlemleriyle ilgili bir düzenleme yapması lazım.

Şu ana kadar tecrübeler gösterdi ki, Türkiye'de mevcut yasalarla tüketici mağdur oluyor. Depremde çalışmayan kurumlara büyük para cezaları veren bir kurum bu konudaki mağduriyetleri görmemezlikten gelemez.

Sim kart ücreti

Türkiye'de tüketici yıllarca satıcıların vicdanına bırakılmıştı. Bu ülkenin insanına yıllarca sattıkları buzdolabının motoruna garanti vermeyen, televizyonun tüpündeki arızayı kabul etmeyen şirketler gördük. Şimdi garanti konusunda Türkiye çok yol aldı. Tek bir sektör hariç. Bazı GSM operatörleri arızalı sim kartları ücret karşılığında değiştiriyor.

Satarken bir ücret aldığı yetmiyormuş gibi sim karta garanti vermeyen bir şirket, arızalı ürün için yeniden para alıyor.

Bizzat benim yaşadığım bu sorunu büyük mücadele ile kazandım. 30 lira diye küçümsemeyin sizden o sim kart üzerinden her ay para alan bir şirket o ürüne garanti vermek zorunda.

 

dfs-004-001-011.jpg

  • Yorumlar 3
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Yazarın Diğer Yazıları