Marmaray komedisi: Ulaştırma Bakanlığı, Alt Yapı Genel Müdürlüğü el ele vermiş vatandaşla dalgasını geçiyor

Marmaray komedisi: Ulaştırma Bakanlığı, Alt Yapı Genel Müdürlüğü el ele vermiş vatandaşla dalgasını geçiyor
Marmaray’da korona virüs nedeniyle uyulması gereken sosyal mesafe kurallarının hiçe sayılması tepkilere neden oldu. Öte yandan Marmaray’ı kullanan ve uyuşturucu madde etkisindeki bazı gençlerin ise vatandaşları rahatsız etmesine rağmen güvenlik görevlilerin gençlere müdahale etmediği görüldü.

YENİÇAĞ / İSTANBUL / ÖZEL HABER

İstanbul’da ulaşımın büyük ölçüde yükünü çeken Marmaray, adeta Sağlık Bakanı Fahrettin Koca’ya “karşı cephe açmış” gibi.

Pandemi sürecinin başlarında korona virüs için türlü çeşitli önlemler alan, Ulaştırma Bakanlığı’na bağlı Alt Yapı Genel Müdürlüğü idaresindeki Marmaray, zaman içerisinde adeta “Virüsün insandan insana daha fazla bulaması için ne yapabiliriz” düşüncesiyle hareket eder hale geldi.

Marmaray istasyonlarında hemen hemen her noktada yer alan afişlerde “Sosyal mesafeyi koruyun” ibaresi yer alırken, istasyonlardaki dahili anonslarda arka arkaya tekrarlanan iki metin ise kelimenin tam anlamıyla KOMEDİ!..

Dahili anonsta önce şunu duyuyorsunuz:

“İl Hıfsı Sıhha Kurulu kararıyla trenlerimizdeki tüm koltuklar kullanıma açılmıştır!..”

Bu anonslar başlayana kadar trenlerde koltuklar bir dolu bir boş olarak düzenlenmiş, oturulmaması gereken koltuklara üzerinde “Lütfen boş bırakıtınız” yazılı etiketler yapıştırılmıştı. Şimdi onlar yok!..

Ve hemen arkasından ikinci anons:

“İstasyon ve trenlerimizde sosyal mesafeyi koruyunuz…”

Nasıl?..

Yan yana oturacak insanlar. Birbirleri ile ten teması kurulacak kadar yakın olacaklar vagonun içinde. Ama sosyal mesafeyi koruyacaklar!..

Nasıl?..


GÜVENLİK AYIR BİR SORUN

Marmaray istasyonlarında ve trenlerde güvenlik başlı başına bir sorun.

Her ne kadar istasyonlarda kovboy gibi yürüyen, silahlı, telsizli özel güvenlik(!) görevlileri olsa da, onların bir tek görevi var:

“Sarı çizgiyi geçmeyin” diye bağırmak. Hatta bunun için vatandaşla tartışmak. Hatta orada var olan iki çizgiden “hangisinin geçilmemesi gerektiğini bilmeden” vatandaşla tartışmak!

Onun dışında bir görevleri YOK!..

İstasyonda duran trenden iniyor vatandaş. Güvenlik görevlisine sesleniyor: “Bu vagonda maske takmayan birisi var. Uyardık, takmıyor. Gerekeni yapar mısın?..”

Güvenliğin cevabı:

“Ben bir şey yapamam!..”

Vatandaş, vagon içinde maske yüzünden alt alta üst üste kavga ediyor. İstasyonda durunca diğer vatandaşlar yine güvenlik görevlisine sesleniyor:

“Yardım edin, kavga var…”

Güvenlik görevlisi cevap veriyor:

“Ben edemem… Bekleyin polis çağıralım!..”

Bu adamlar “Güvenlik sağlamak için” maaş alıyor… Bellerince silah, ellerinde telsiz…

Nedir görevleri peki?..

Sarı çizgiyi geçini mi vuracaklar?..


ŞİKAYET HATTI ALAY EDİYOR

Ve bu Marmaray’ın bir de WathsApp şikayet hattı var…

Numarası 0507 321 82 33.

Buraya yazıyorsunuz şikayetinizi, onlar size yanıt veriyor. Ya da yardımcı oluyor…

Aslında siz öyle olacağını zannediyorsunuz.

Ama öyle olmuyor…

Ulaştırma Bakanlığı’nı, Alt Yapı Genel Müdürlüğü’nü, TCDD’yi, bir anlamda DEVLETİ temsilen karşınızda bulunan bu şikayet mercii, sizinle alenen DALGA GEÇİYOR!..

Vatandaş trenin içinde… Etrafında maskesiz gençler var…

“Maske takın” diye uyardığında fark ediyor ki, bu gençler uyuşturucu etkisinde.

Halleri tavırları “potansiyel tehlike” olduklarının göstergesi

Çaktırmadan fotoğraflarını çekiyor vatandaş. Ve durumu WathsApp üzerinden Marmaray’a bildiriyor.

Diyor ki; “Şu anda filanca istasyondayız. Az sonra şurada olacağız…”

Bunu yazarken bütün umudu bir ya da iki istasyon sonra bir güvenlik önlemi alınması filan…

Ama ne alakası var…

Marmaray kafa buluyor vatandaşla…

Yanıt aynen şöyle:

“Marmaray trenlerimiz Gebze Halkalı arasında 10 vagonlu setlerle 15 dakika aralıklarla, Covid-19 önlemlerinin normalleşmesi kapsamında 01 haziran 2020 tarihinden itibaren  Maltepe Zeytinburnu arası yolcu kapasitesi %100 artırılarak 10 vagonlu setlerle 8 dakika aralıklarla  işletilmeye başlanılmıştır.”

Vatandaş diyor ki “Dalga mı geçiyorsunuz? Bu mu vereceğiniz yanıt…

Marmaray’dan yanıt gecikmiyor:

“Güvenlik görevlisi şikayetleriniz için ise http://miys.tcddtasimacilik.gov.tr/mis-1.0/pages/public/musteriTelReq.jsf üzerinden detaylı bir şekilde iletim yapmanız halinde gerekli inceleme sağlanabilecektir. Bilgilerinize sunarız.”

Diğer detaylar bu haberin içindeki görsellerde mevcut. Hepsini oradan görebilir ve okuyabilirsiniz.

BAKAN KOCA NE DİYORDU?

Ko6rona ile mücadelede uzun süredir “Tek başına” kaldığına inandığımız Sağlık Bakanı Fahrettin Koca’nın “Salgın ile mücadelede kaç kişiyiz” sloganına bağlamak istiyoruz bu haberi.

Kaç kişi olduğumuz tabii ki belli değil ama.

Yaşanan şu örneklere bakılırsa, Ulaştırma Bakanlığı, Alt Yapı Genel Müdürlüğü, TCDD, Marmaray.

Sağlık Bakanı Fahrettin Koca ile değil, korona virüs ve salgın ile aynı safta savaşıyorlar.

Marmaray'ın WhatsApp Şikayet Hattı'nda geçen diyalog ise şu şekilde: