Yeniçağ Gazetesi
05 Aralık 2025 Cuma
İstanbul
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyon
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkari
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • İstanbul
  • İzmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
E-Gazete

Meyve sebze etiketlerinde büyük vurgun. 6 kat artıyor

Yaz mevsimine girdiğimiz bu günlerde meyve ve sebzelerde fiyatlar üreticiden sofraya gelene kadar 6 kat yükseliyor. Sürecin kazananları yine tüccar ve marketler olurken vatandaş bir kilo meyve alırken bile kuruşun hesabını yapıyor. Tarladan markete gelene kadar en çok fiyatı artan ürünse kiraz oldu.

Meyve sebze etiketlerinde büyük vurgun. 6 kat artıyor - Resim: 1

Yaz meyveleri, Mayıs ayıyla birlikte piyasalarda görünmeye başladı ve fiyatlar adeta el yakıyor.

1 10
Meyve sebze etiketlerinde büyük vurgun. 6 kat artıyor - Resim: 2

Erik, çilek, kiraz, kayısı gibi yazın simgeleri haline gelen meyvelerin kilogram fiyatları pazar tezgahlarında 50 TL'den başlayıp marketlerde 150 TL'yi geçiyor.

2 10
Meyve sebze etiketlerinde büyük vurgun. 6 kat artıyor - Resim: 3

Üreticiler bu meyveleri 10-20 TL arasında satıyor olsa da, tüketiciler neredeyse altı katı fiyata almak zorunda kalıyorlar.

3 10
Meyve sebze etiketlerinde büyük vurgun. 6 kat artıyor - Resim: 4

Bu süreçte kazananlar ise aracılar ve tüccarlar oluyor. Üreticiler, ürünlerini minimum kar marjıyla veya bazen zararına bile satmak zorunda kalıyorlar, ancak tüketici bu ürünleri yüksek fiyatlarla almak durumunda kalıyor.

4 10
Meyve sebze etiketlerinde büyük vurgun. 6 kat artıyor - Resim: 5

Bu durumda, hal yasasının bir an önce çıkması ve uygulanması gerektiği düşünülüyor, aksi halde sorunun çözülemeyeceği endişesi hakim.

5 10
Meyve sebze etiketlerinde büyük vurgun. 6 kat artıyor - Resim: 6

Üreticilerle yapılan görüşmelerde, rekoltenin geçen yıla göre %30 arttığı belirtiliyor. Örneğin, Manisa Turgutlu Ziraat Odası Başkanı Abdullah Şenol, erik rekoltesinde artış olduğunu ve üreticide fiyatların uygun olduğunu ifade ediyor. Benzer şekilde, kayısı ve erik üreticileri de benzer fiyat aralıklarından bahsediyorlar.

6 10
Meyve sebze etiketlerinde büyük vurgun. 6 kat artıyor - Resim: 7

Ancak bu fiyatlar İstanbul'a gelene kadar katlanarak artıyor. Örneğin, üreticide 10-15 TL olan papaz eriği, İstanbul'da kilogram başına 50 ila 90 TL arasında değişiyor.

7 10
Meyve sebze etiketlerinde büyük vurgun. 6 kat artıyor - Resim: 8

Aynı şekilde, kirazın fiyatı da üreticiden çıkışında 30-35 TL iken, İstanbul Hali'nde 60 ila 100 TL arasında değişiyor. Pazarlarda ve marketlerde ise bu fiyatlar daha da artıyor.

8 10
Meyve sebze etiketlerinde büyük vurgun. 6 kat artıyor - Resim: 9

Üreticilerin kazancını artırmak yerine aracıların ve tüccarların kazandığı bu süreç, meyve-sebze fiyatlarının tarladan sofralara gelene kadar altı katına çıkmasına neden oluyor.

9 10
Meyve sebze etiketlerinde büyük vurgun. 6 kat artıyor - Resim: 10

Bu da tüketicilerin ciddi anlamda mağdur olmasına yol açıyor.

10 10