Milat ve Akit'ten akıldışı "Tarkan" iddiası

Milat ve Akit'ten akıldışı "Tarkan" iddiası
Türkiye, 15 Temmuz'dan sonra bir çok iddiaya, suçlamaya tanık olurken, Milat gazetesi yazarı Bayram Zilan'ın "Cuppa" şarkısının aslında 'cunta' olduğu yönündeki iddiası "yok artık" dedirtti.

Milat gazetesi yazarı Bayram Zilan, darbe girişiminin gerçekleştiği 15 Temmuz’dan bir gün önce yayınlanan ‘Cuppa’ şarkısının ‘darbe şarkısı’ olabileceğini öne sürdü, AKİT gazetesi de bu akıl almayacak iddiayı manşetine taşıyarak,  "Cuppa darbe şarkısı mı" Bilmeden dinlediğiniz o şarkı mercek altında" diyerek sosyal medya hesaplarından paylaştı.

İşte o skandal yazı ve haber:

Milat Gazetesi'nden Bayram Zilan bugnkü köşesinde bu konuyu yazdı. Şarkının 14 Temmuz'da piyasaya sürülmesinde bri gariplik olduğunu yazan Zilan, "cuppa" yerine "cunta" kelimeleri konulduğunda ortaya şüphelenilecek bri tablo çıktığını iddia ediyor.

Bayram Zilan'ın o yazısı:

Bu şarkı bana çok "garip" geliyor. Şarkının sözlerini okuduğunuzda eminim size de "garip" gelecek...

"Hey hey tafya
Televizyonu açma, telefona da bakma
Ne acıklı ne saçma sanki kıyamet
Her şey satılık kalplerde katılık
Aşklar yatılık akışta millet

Cuppa cuppa cuppa cuppa da cuppa cuppa
Bağıra çağıra bas bas
Sabaha kadar dans

Hey hey tayfa
Kalk kalk hadi durma
Hey hey tayfa
Hey hey tayfa

Geri adım atma atma

Doğduk biz bu düzene
Ötekini üzen üzene
Olur mu ondan bize ne
Küfür kıyamet
Kalpleri kıran kırana
Bir sor be gönül koyana
Nedir bu o yana bu yana
Kopuşta millet

Cuppa cuppa cuppa cuppa da cuppa cuppa
Bağıra çağıra bas bas
Sabaha kadar dans

Hey hey tayfa
Kalk kalk hadi durma
Hey hey tayfa
Hey hey tayfa

Geri adım atma atma (6 defa)

Çaresi yok yanacaz biz de
Birilerine kanacaz biz de
Vurucaz dibe dibe önce
Elbette havalanacaz biz de

Cuppa cuppa cuppa cuppa da cuppa cuppa
Bağıra çağıra bas bas
Sabaha kadar dans"

Şarkı, ilk piyasaya çıktığı günden bu yana hem müzik severler, hem de müzik eleştirmenleri tarafından çok sert bir dille eleştiriliyor, yerden yere vuruluyor. Şarkının "Devrik Popstar Ajdar"ın şarkılarına bile rahmet okuttuğundan dem vuruluyor. Sezen Aksu gibi, şarkıları kalbimize nakış nakış işlemiş bir duayenin böylesine "bayağı/sıradan" bir şarkı yazması garip elbette. Ama "asıl gariplik" bu şarkının Sezen Aksu tarafından yazılması değil. Asıl gariplik, bu şarkının 15 Temmuz darbe girişiminden tam 1 gün önce, yani 14 Temmuz'da piyasaya çıkması. İkinci gariplik de şarkıdaki "Cuppa" kelimesinin yerine "Cunta" kelimesini koyduğunuzda ortaya çıkıyor.

Hey hey tafya
Televizyonu açma, telefona da bakma
Ne acıklı ne saçma sanki kıyamet
Her şey satılık kalplerde katılık
Aşklar yatılık akışta millet

Cunta cunta cunta cunta da cunta cunta
Bağıra çağıra bas bas
Sabaha kadar dans

Hey hey tayfa
Kalk kalk hadi durma
Hey hey tayfa
Hey hey tayfa

Geri adım atma atma (6 defa)

Doğduk biz bu düzene
Ötekini üzen üzene
Olur mu ondan bize ne
Küfür kıyamet
Kalpleri kıran kırana
Bir sor be gönül koyana
Nedir bu oyana buyana
Kopuşta millet

Cunta cunta cunta cunta da cunta cunta
Bağıra çağıra bas bas
Sabaha kadar dans

Sizce de "garip" bir parça değil mi? Sezen Aksu gibi Türkiye'de en az iki kuşağın gönlünde yer etmiş bir efsanenin böylesine "pespaye" bir şarkıyı kaleme alması "enteresan" gelmiyor mu size? "Megastar" rütbesi olan, kendisine ulaşan binlerce şarkı sözünü elinin tersiyle iten Tarkan'ın, böylesine "içi boş" bir parçayı seslendirmesi son derece "ilginç" değil mi? Şarkının 14 Temmuz'da piyasaya çıkması "tuhaf" değil mi sizce de?

BÜTÜN DARBELERİN BİR ŞARKISI VARDI

1908 darbesinde kullanılan: "Osmanlılar bugün oldu muzaffer/Fethetti yeniden vatanı asker/Açtı mebuslara yolu süngüler/Yaşasın Niyazi yaşasın Enver" şarkı sözlerinden, 1960 darbesi sonrası kullanılan: "“Selam selam orduya/Selam bütün millete/Selam aziz vatana/Hürriyete bin selam" marşına kadar, 12 Eylül darbesinde kullanılan "Yine de şahlanıyor kolbaşının kır atı" türküsünden, 28 Şubat darbesinde kullanılan 10.Yıl Marşı'na varıncaya dek, bütün darbelerin ya bir şarkısı, ya bir türküsü ya da bir marşı muhakkak olmuştur. Tarih boyunca bütün darbe süreçlerinde darbeciler, darbenin toplumsal hafızada yer bulması, toplumsallaşması ve meşruiyet kazanması için müziği "olmazsa olmaz bir araç" olarak kullanmıştır.

Sezen Aksu'nun babası olan, Aksiyon Dergisi'nin tabiriyle "Egitimin Yaman Dedesi" Yamanlar Kolejleri'nin ilk müdürü Sami Yıldırım'ın Fetöcü olduğu "iddialarını" da işitince insan... Tarkan ve Sezen Aksu'ya sormadan edemiyor. "Cuppa" şarkısı, "Darbe Şarkısı" mıydı? Darbe başarılı olsaydı, Fetullahçı cuntacılar, şarkıda geçen "Cuppa" kelimesini "Cunta" ile değiştirip "Darbe Şarkısı" olarak mı kullanacaktı?

Bu şarkı neden 15-16-17 Temmuz değil de 14 Temmuz'da piyasaya sürüldü? Sezen Aksu ve Tarkan bu sorulara cevap vermeli. Şüpheleri ve soru işaretlerini gidermeli.