29 Haziran 2022 Çarşamba
İstanbul Hava durumu İstanbul 26°C
Doviz verileri
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
YAZARLAR
Yavuz Selim DEMİRAĞ
Yavuz Selim DEMİRAĞ

Millî Eğitim Bakanlığı ve bir yarışmanın düşündürdükleri!

[email protected]
+
Aa
-
23 Haziran 2022 Perşembe

Okullar kapandı, 18 milyon öğrenci tatile çıktı. Ancak eğitimdeki yozlaşmanın, siyasallaşmanın boyutları her geçen gün artıyor. Cumhuriyet öncesi Maarif Vekili'nin "Şu okullar olmasa, ne de güzel yönetirdim" dediği okullarımızda adından başka "Millî" tarafı kalmayan zihniyet körpecik beyinlere düşmanlık ve cehalet aşılıyor. Her şeye rağmen memleketimizde "Cumhuriyetin öğretmenleri" var... Millî Eğitim'in yaptığı yarışmanın skandalı ile uyandırdılar bizi. Günlük siyasi gelişmeler yüzünden takip edemediğimiz eğitimde neler döndüğünü şöyle hatırlatıyorlar.

MEB'in Düzenlenmesine Onay Verdiği Skandal Kitap Okuma Yarışması...

MEB Ortaöğretim Genel Müdürlüğü 44462934 sayılı yazı ile Aydınlık Yarınlar Kitap Okuma yarışmasına onay verdi. Resmî sitesi www.aydinlikyarinlara.com olan Uluslararası Eğitimciler Derneği (ULUED) tarafından düzenlenen yarışmada öğrencilerin sorumlu tutulduğu kitaplarda skandal ifadeler kullanıldı.

İlkokul: Benim Kılavuzum, Ramazan Batmaz, Ortaokul: Harika Hikâyeler, Kürşat İmalı, Lise: Delilleriyle İman Esasları, Dr. İdris Tüzün (Süeda Yayınları) adlı eserlerden öğrenciler sorumlu tutularak sınava girdiler. ŞEHİ

Yarışmaya 37 ülkede 85 şehir, Türkiye'de 81 il olmak üzere 184.000 öğrenci katıldı.

Gelişim çağında Lise 1 ve Lise 4. sınıflara, yarışmada sorumlu tutulan Delilleriyle İman Esasları adlı eserde yanlış bilgilendirme ve öğrenmelere yol açan, tartışmaya açık çok sayıda dinî konunun yer aldığı görüldü.

"Delilleriyle İman Esasları" adlı eserde şu ifadeler yer aldı.

Sayfa 20: "Bidat-ı Hasane ve Bidat-Seyyie başlıkları altında "Batı'ya imrenmek" bidat sayıldı. Yine aynı sayfada "Kur'an-ı Kerim'in bir kitap haline getirilmesi güzel bir bidat olarak" verildi. "Camilere minareler yapılmasının" bidat olduğunun bilinmesinin bu yaş grubunda öğrenciye ne tür bir faydası olacaktır?

Batı'nın spor, teknoloji, altyapı, çevre duyarlılığı v.b, dinimize, kültürümüze aykırı olmayan unsurlarını takdir etmek, almak ve geliştirmek neden bidat sayılmaktadır?

Sayfa 29: Şefaat konusu İslam âlimleri arasında günümüzde dahi tartışmaya açık bir konudur, kitabın tamamında bu konu kesin bir dille gündeme getirilmektedir.

Sayfa 31: Paragrafta "İmansız bir kimse" başlığı altında toptancı, dışlayıcı, ötekileyici, incitici ve kutuplaştırıcı bir yaklaşım sergilenmektedir.

Sayfa 36: Paragrafta "İmanı olmayan birisi, diğer insanların hukukunu göz ardı eder" ve "İmanı zayıflamış kendi toplumumuz" başlıkları altındaki anlatılar oldukça üzücüdür. Bu hükme nasıl varılmıştır. Yazarın elinde imanometre/ iman ölçer mi vardır? Bu ifadeler itici değil midir?

Sayfa 110: Cinlerden bahsedilmektedir. Soyut bir kavramın, bu yaş grubunda, bu şekilde verilmesi ruhsal ve psikolojik sorun ve travmalara yol açmaz mı?

Sayfa 130: Mahşer bu bölümde anlatılmakta olup "Mahşerde bekleme süresinin 50 bin yıl olduğu" belirtilmektedir. İzafi bir kavram olan zaman nasıl somutlaştırılacaktır?

Yukarıda belirtilen hususlara ek olarak detaylı bir inceleme yapıldığında kitap genelinde onlarca tartışmaya açık, pedagojik olmayan, öğrenciyi kafa karışıklığına sürükleyecek konular olduğu görülecektir. Çocuklar somut ve soyutun bilgisini gelişim süreçleri içerisinde farklı zamanlarda öğrenirler. Ergenlik dönemine kadar somutun bilgisini, ergenlik sonrasında ise soyutun bilgisini öğrenirler. Somut dönem içerisinde olan bir çocuğa soyutun bilgisini öğretmeye çalışmak onun gerçeklik algısının olumsuz etkilenmesine neden olabilir. Çünkü çocuklar somut dönemde her şeyin karşılığını gerçek dünyada görmek isterler veya bunu yapamazlarsa soyutun bilgisini somutlaştırmaya çalışırlar. Günümüzde en çok tartışılan problemlerden birisi olan Deizm'in özellikle çocuklar arasında görülmesinin bir sebebi de bu durumdan kaynaklanmaktadır. Çocuklar Allah'a inanırlar ancak ritüellere pek inanmazlar. Çünkü söylenilenlerin gerçek dünyada karşılıklarını bulamadıklarında gerçeklik algıları bu durumdan olumsuz etkilenir. Onun için çocuğa söylenilenlerin gerçek dünyada karşılıklarının olması veya soyutun somutlaştırılarak onlara sunulması gerekir.

Yukarıda belirtilen konular Lise Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi kitaplarında aynı şekilde mi verilmektedir?

MEB ve Diyanet İşleri Başkanlığı bütün bu hususlarla ilgili kamuoyunu aydınlatıcı bir açıklama yapacak mıdır?

Yarışmaya onay veren sorumlularla ilgili herhangi bir işlem tesis edilecek midir?

Aloo! Millî Eğitim Bakanlığı'nın yetkilileri bunlara verilecek cevabınız var mı?

DİĞER YAZILARI
TÜM YAZILARI
DİĞER YAZARLAR
ABD'nin Suriye adımları ve Küçük Afganistan Projesi
ABD'nin Suriye adımları ve Küçük Afganistan Projesi
Naim BABÜROĞLU
ABD'nin Suriye adımları ve Küçük Afganistan Projesi
İslam dünyasının sorunları
İslam dünyasının sorunları
Ahmet GÜRSOY
İslam dünyasının sorunları
Kısa bir ara…
Kısa bir ara…
Ahmet SEVGİ
Kısa bir ara…
Cüneyt Arkın ve millî karizma!
Cüneyt Arkın ve millî karizma!
Arslan BULUT
Cüneyt Arkın ve millî karizma!
NATO ülkelerinde kamuoyu yoklaması yapılsa PKK'ya 'hayır' çıkar mı?
NATO ülkelerinde kamuoyu yoklaması yapılsa PKK'ya 'hayır' çıkar mı?
Arslan TEKİN
NATO ülkelerinde kamuoyu yoklaması yapılsa PKK'ya 'hayır' çıkar mı?
Kasım'da erken seçim olur mu?
Kasım'da erken seçim olur mu?
Esfender KORKMAZ
Kasım'da erken seçim olur mu?
Diyanet'in skandal sorusu
Diyanet'in skandal sorusu
Murat AĞIREL
Diyanet'in skandal sorusu
Kılıçdaroğlu, İslami açılım ve yeni CHP
Kılıçdaroğlu, İslami açılım ve yeni CHP
Orhan UĞUROĞLU
Kılıçdaroğlu, İslami açılım ve yeni CHP
Bir ahir zaman kahramanı nasıl ölür ki!
Bir ahir zaman kahramanı nasıl ölür ki!
Selcan TAŞÇI
Bir ahir zaman kahramanı nasıl ölür ki!