Kanal İstanbul’un “Su böreğini” kimler yiyecek. İşte lezzetli su böreği bölgesi. Katar Emiri’nin annesi böreğin tam ortasından aldı.

Kanal İstanbul’un “Su böreğini” kimler yiyecek. İşte lezzetli su böreği bölgesi. Katar Emiri’nin annesi böreğin tam ortasından aldı.
İBB'nin, muhalefetin ve uzmanların karşı Kanal İstanbul projesi için Cumhurbaşkanı Erdoğan geçtiğimiz gün "İnadına yapacağız" ifadelerini kullandı. Erdoğan'ın "İnadına" yapılacağını açıkladığı projede "Su böreğinin" en lezzetli yerlerini kimlerin yediği tartışma konusu oldu.

Sözcü gazetesi internet sitesinde yer alan habere göre, 10 yıldır Türkiye''nin gündeminden düşmeyen ve Katar Emiri''nin annesi Şeyha Moza''nın da arazi yatırımı yaptığı projeyle ilgili detaylar şöyle: 

Marmara Denizi''ni Küçükçekmece Gölü''nden ayıran noktadan başlayarak, Sazlıdere Baraj Havzası boyunca devam eden, Sazlıbosna Köyü''nü geçerek Dursunköy''ün doğusuna ulaşıp Baklalı Köyü''nü geçtikten sonra Terkos Gölü''nün doğusunda Karadeniz''e ulaşan güzergahta yer alan projenin mülkiyet analizine göre, 45 kilometre uzunluğundaki bölgede arazilerin büyük bir kısmı şahıs ve şirketlere ait görünüyor.

Kanal İstanbul projesi güzergahında toplam 8 bin 300 parsel bulunuyor. Bu parsellerin 5 bin 908''inin yani yüzde 71''inin özel mülkiyet olduğu tespit edilirken yüzde 7''sinde ise diğer kamu kuruluşlarıyla ortak olan şirketlere ait paylar bulunuyor.

Kanal İstanbul''un geçeceği güzergah toplam 152 milyon metrekarelik bir alanı kapsıyor. Bu alanın 37.5 milyon metrekaresi su yolu için kullanılacak. 25.5 milyon metrekaresi ise kamusal alan ihtiyacını karşılayacak.

Geriye kalan 89 milyon metrekarelik alanda ise kanal manzaralı villa, apartman ve çok katlı sitelerden oluşacak yapılar, alış veriş merkezleri, oteller, okullar, limanlar ve kamu binaları yer alacak.

"SU BÖREĞİNİN" EN LEZZETLİ YERİ

"Su böreğinin" en lezzetli yeri yenişehir projesinin birinci etabını kapsayan imar planları Arnavutköy''deki tarım arazilerini yapılaşmaya açıyor. 39 milyon metrekare büyüklüğündeki birinci etabın odağında ticaret ve turizm var.

Kanal İstanbul''un Karadeniz girişinin doğusundaki Yeniköy''de ayrılan 2 milyon metrekare büyüklüğündeki alan lojistik merkezi olacak. İstanbul Havalimanı''nda geliştirilen kargo şehrinin konteyner limanı ve antrepolar ile desteklenerek, kentin lojistiğinin büyük bir kısmının bu bölgeye aktarılması planlanıyor.

Havalimanının yanında Tayakadın''da ayrılan 2.2 milyon metrekare alana teknoloji üssü kurulması hedefleniyor. Fuar ve kongre turizmine hizmet verecek 1.4 milyon metrekarelik alan da havalimanı ve teknoloji geliştirme bölgesi ile ilişkili olacak.

Hazırlanan planda Baklalı bölgesinde sağlık turizmine yönelik faaliyetlerin yer alabileceği bir yer tasarlandı. Bu alanda ulusal ve uluslararası ölçekte hizmet verecek ve tüm ihtisas dallarını bünyesinde barındıracak hastane, rehabilitasyon merkezi, sağlık köyleri, yaşlı bakım evleri olacak.

Küçükçemece Gölü-Sazlıdere Barajı-Terkos Gölü güzergahında hayata geçirilecek Kanal İstanbul projesinde çıkarılacak 1 milyar 155 milyon metreküp hafriyatla, Marmara Denizi''nde 3 yapay ada yapılması planlanıyordu.

Mali açıdan etkin görülmediği için çıkarılan toprak ile Karadeniz kıyısında 38 kilometrelik kıyı dolgusu yapılacak. Su yolu için 166 milyon metrekarelik alanda imar düzenlemesi gerçekleştirilecek projenin, hazırlık, kazı çalışmaları ve diğer imalatlarla birlikte 7 yılda tamamlanması hedefleniyor.

İlgili Haberler