NASA Mars'tan büyük müjdeyi verdi. Görüntüleri 16 yıl önce gönderilen araç çekti

Ulusal Havacılık ve Uzay Dairesi (NASA), Kızıl Gezegen olarak bilinen Mars'ın çarpıcı bir fotoğrafını yayımladı. 16 yıl önce fırlatılan uzay aracı tarafından gönderilen Mars Reconnaissance Orbiter (Mars Keşfi Yörünge Aracı) tarafından çekilen fotoğrafta, 5 kilometre çapında olan bir kraterdeki buzlu kum tepeleri görülüyor. Gezegen'deki suyun olduğuna işaret olarak gösterilen kare için NASA, burada görülen dar olukların, kanal oluşumunun başladığına işaret ettiğini bildiriyor. Bu da buzların erimesi sonucund

Independent Türkçe''de yer alan habere göre, NASA, Mars''ın yörüngesinde keşif ve araştırma yapmak için tasarlanmış çok amaçlı bir uzay sondası olan Mars Reconnaissance Orbiter tarafından çekilen bir fotoğrafı yayımladı. Yayımlanan fotoğrafta Mars''ın kuzeyinde 5 kilometre çapında olan bir kraterdeki buzlu kum tepeleri görülüyor.

MEVSİM DEĞİŞİKLİĞİ NEDENİYLE DEĞİŞİYOR

Buzların, gezegende mevsimlerin değişmesiyle eridiği belirtilirken, Şubat ayında, uzay aracındaki Yüksek Çözünürlüklü Görüntüleme Bilimi Deneyi adlı kamerasıyla çekilen fotoğraf, eriyen buzun sonucunda meydana gelen kanalların oluşumuyla ilgili bazı ayrıntıları ortaya koyuyor.

KUM TEPELERİ RÜZGARIN YÖNÜNÜ İŞARET EDİYOR

Uzay ajansının açıklamasına göre, bölgedeki bazı kum tepeleri ana gruptan ayrılırken, bunlar kanala benzeyen bir şekle bürünerek kraterin yamacına doğru çıkıyor gibi görünüyor. Bölgedeki dik kum tepeleri, rüzgarın yönünü gösteriyor. NASA burada görülen dar olukların, kanal oluşumunun başladığına işaret ettiğini bildiriyor. Bu, muhtemelen buzların erimesi sonucunda ortaya çıkıyor.

Ana kum tepelerinin olduğu bölgeyse, koyu tonlu çokgen desenlerle kaplı. NASA''ya göre bu durum, mevsimsel kırağıların bir sonucu olabilir.

MARS RECONNAISSANCE ORBITER

Mars Reconnaissance Orbiter (MRO), Mars''ın yörüngesinde keşif ve araştırma yapmak için tasarlanmış çok amaçlı bir uzay sondasıdır. Araç Lockheed Martin tarafından Jet Propulsion Laboratory gözetiminde geliştirilmiş olup 720 milyon Amerikan dolarına mal olmuştur. MRO 12 Ağustos 2005 tarihinde fırlatılmış olup 10 Mart 2006 tarihinde Mars yörüngesine girmiştir.