Sanal gerçeklik ile gerçek hayatı bir araya getirecek

Sanal gerçeklik ile gerçek hayatı bir araya getirecek
Sanal gerçeklik dendiğinde adından sıkça söz ettiren Oculus, yeni uygulama programlama arayüzünü tanıttı.  Passthrough isimli arayüzün getirdiği en büyük yenilik, gerçek hayatı uygulamalara yansıtabilmek olarak karşımıza çıkıyor.

WebTekno’da yer alan habere göre, sanal gerçeklik dendiğinde akla gelen ilk isimlerden olan Oculus, bu alanda çıtayı hep yukarıda tutmayı başarmış olsa da zaman zaman tartışma konusu haline de gelmedi değil. Yine de iyi şekilde anılan şirket, sanal gerçeklik deneyimini birkaç adım daha öteye taşıyacak olan yeni özelliğini, bir sonraki yazılım geliştirme kitiyle birlikte geliştiricilere sunacak.

Şimdilik Oculus’un sadece Quest 2 modelini destekleyen özellik, bu modelin sensörlerini kullanıyor. Özellik kapsamında ise kullanıcılar, sanal dünya ile normal dünyayı birleştirebilecekler. Bu da VR deneyimini daha da yukarılara taşıyacak. İşte detaylar:

GÖRÜNTÜLER  SADECE CİHAZDA DURACAK
Bu özellik, kullanıcıların Quest 2’nin sensörlerinden alınan siyah beyaz görüntüyü uygulamalarına eklemelerine, efekt uygulamalarına ve hatta belirli nesneleri belirli yerlerde gösterebilmelerine imkân tanıyor. Bu da VR sırasında klavye kullanmanız gerektiğinde kendi masanızı ve kendi klavyenizi görebilmeniz gibi yeni kapılar açıyor.

Arayüzün şimdilik sadece Quest 2 modeli için uygun olduğunu söyleyen Facebook, bu cihazın aldığı görüntülerin sadece cihazda duracağını da ekledi. Yani görüntüleri kullanan uygulamalar bunları göremeyecek veya depolayamayacak.

Buna ek olarak Facebook’un açıklamalarına göre, ilk olarak Unity üzerinden uygulamalarını geliştiren kişiler bu özelliği deneyimleyebilecek. Fakat bu, diğer platformları kullanan geliştiriciler özellikten mahrum kalacak demek değil. Başka platformlar için de en kısa sürede desteğin sağlanacağı yine Facebook tarafından açıklandı.

Uygulama programlama arayüzünün geliştiricilere bu denli açık olması, çeşitliliğe de pozitif yönde etki edecektir.