Ödül alan bankalar

A+A-
Remzi ÖZDEMİR

Dünyanın en saygın banka dergisinden Türk bankasına "Ortadoğu ve Balkanların en iyi bankası ödülü verildi"

Bir başka haber:

Amerika'nın en etkili dergisinden bir Türk bankasına en iyi internet şubesi ödülü!

Oturdum bıkmadan usanmadan saydım.

1 Ocak 2020 ile 18 Eylül arasında bu tarz 78 tane ödül haberi var.

Hepsi dünyanın en saygın ya kuruluşu ya da dergisi.

Hepsi ödülleri Türk bankalarına veriyor.  Hayatınızda ilk kez duyacağınız ödüller.

Hepsi ama hepsi Türk bankalarına geliyor.

Kucak dolusu ödüller.

Tabii ki bu ödüllerin içinde komik olanlarda var.

Mesela siber korsanlar tarafından defalarca saldırıya uğrayan ve müşterilerinin kredi kartlarından bile dolar tırtıklanan bankaya teknolojik alt yapısı en güçlü ve en güvenli banka ödülü veriliyor.

Yine çalışanlarını insanlık onuruna yakışmayacak şekilde kovan, onları tenzili rütbe ile cezalandıran bankaya da en iyi insan kaynakları ödülü gibi.

Hepsi komik!

Bu ödüller halkla ilişkiler şirketleri tarafından basına servis ediliyor ve reklam kaygısı içinde tüm basın bu ödül haberini kullanıyor. Zaten basında biliyor ki, bu haberlerin okunmadığını. Maksat bankanın gönlü hoş olsun.

Bankanın gönlü bu haberler çıkınca hoş oluyor mu bilmiyorum ama bildiğim bir şey var ki, bu ödüller bankaları komik duruma düşürüyor.

En iyi ödülü insan verir. Dünyanın öbür köşesindeki bir dergi ya da kuruluş değil.

En iyi insan kaynakları ödülünü o bankaya çalışanı verir. Onu insan yerine koyan, ona gelecek kaygısı yaşatmayan bankaya o ödül çalışanının gönlündedir.

Son dönemde bazı banka insan kaynakları adeta Auschwitz kampındaki gaz odaları gibi. Bir personeli aradığı zaman o kişinin eli ayağı titriyor. Beni kovacaklar diye. Ya da bir sorun var diye.

Gelelim en iyi müşteri memnuniyeti ödülü alan bankalara.

Size bu ödülü Güney Kaliforniya'da ABD ile Meksika sınırında sahil şehri olan San Diego'dan bir şirket verse ne olur vermese ne olur. Gerçekten müşteriniz sizden memnun mu? Şubenize girmeye korkuyor vatandaş. Mecbur kalmasa bazı bankaların şubelerinin önünden geçmeyecek.

Girene akla mantığa sığmayacak ve hiçbir zaman riske dönüşmeyecek sigorta poliçeleri çakan, yine saçma sapan masraflar alan bir bankadan müşteri nasıl memnun olsun ki?

Size güvenerek emanet ettiği 3 kuruş parasına göz diken, onu vadesizde tutmak için akıl almaz numaralar çeken bir bankadan müşteri hiç memnun olur mu?

En iyi çağrı merkezi ödülü alan banka…  Beni insanla değil de bir makine ile konuşturmaya zorlayan ve 15 dakika mücadele verdikten sonra sizi anlamıyorum diye telefonu kapatan bir bankanın çağrı merkezi ödülü alması komik değil mi?

Önce insan diyen ama çağrı merkezinde bilgisayarla insanı muhatap eden bir banka o ödülü alsa ne yazar?

Allah aşkına bırakın komik olmayı da gerçek bir banka olmaya çalışın!

 

  • Yorumlar 2
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Yazarın Diğer Yazıları
Tüm Hakları Saklıdır ©
Yeni Çağ Gazetesi

İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel: (0212) 452 40 40
Faks: (0212) 452 40 58