RTÜK'ten FOX TV ve Halk TV'ye ceza

RTÜK'ten FOX TV ve Halk TV'ye ceza
Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın avukatı tarafından RTÜK'e yapılan başvurunun ardından FOX ana haber hakkında 3 gün, Halk Arenası programı için ise 5 gün yayın durdurma kararı verildi.

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın sert eleştirilerinin ardından avukatının RTÜK'e yaptığı başvuru sonrası FOX TV ve Halk TV'ye ceza yağdı.

FOX TV ve Halk TV’ye Yayın Hizmetleri Kanunu’nun “yayın ilkelerini ihlal” maddesinden program durdurma cezası verdi. İki kanal, bir kez daha aynı maddeden ceza alması durumunda yayın lisanslarının iptali ile karşı karşıya kalacak.

RTÜK uzmanları, sunucu Fatih Portakal ile sanatçılar Metin Akpınar ve Müjdat Gezen’in Erdoğan hakkında konuştuğu televizyon programlarını inceledi. Halk TV’de yayınlanan “Uğur Dündar ile Halk Arenası” programını inceleyen uzmanlar, Müjdat Gezen’in sözlerinin eleştiri sınırlarını aştığını öne sürdü.

Uzman raporlarını görüşen RTÜK Üst Kurulu, oy çokluğuyla aldığı kararla iki kanala ağır cezalar verdi. RTÜK, iki kanala Yayın Hizmetleri Kanunu’nun “yayın ilkelerini ihlal” maddesinden  FOX Ana Haber'e 1 milyon TL ve 3 gün yayın yasağı, Halk TV'de yayınlanan Halk Arenası programına ise 80 bin TL ile 5 gün yayın yasağı getirildi.

İki kanal, bir yıl içerisinde yeniden bu maddeden ceza alırsa Kanun gereği yayın lisansı iptal edilecek. Kanalların TÜRKSAT üzerinden yayın yapmasının önü kapanacak.

UĞUR DÜNDAR'DAN TEPKİ

Cezaların ardından Twitter hesabından açıklamada bulunan Uğur Dündar, "İleri demokrasi böyle bir şey!.." ifadelerini kullandı.

Dündar'ın o açıklamaları şöyle:

İlgili Haberler
Fatih Portakal emekli oluyorFatih Portakal'a 'Sarı Yelek' soruşturmasıCHP'li İlgezdi: "RTÜK saldırgan kanallara neden işlem yapmamaktadır"TCG'den RTÜK'e FOX TV ve Halk TV tepkisi
  • Yorumlar 23
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.