28 Haziran 2022 Salı
İstanbul Hava durumu İstanbul 26°C
Doviz verileri
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN

Sınava bir hafta kala beslenme önerileri

Prof. Dr. Oğuz Özyaral, 2019 YKS öncesi öğrencilere beslenme tavsiyelerinde bulundu. Özyaral, fındık, badem, ceviz, fıstık ezmesi ve kaju gibi kuruyemişlerin sınava bir hafta kala tüketilmesi gerektiğini söyledi.

Haber Giriş: 7 Haziran 2019 Cuma - 15:18
Son Güncelleme: 7 Haziran 2019 Cuma - 15:16
Takip Et

Sınava bir hafta kala beslenme önerileri
+
Aa
-

Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından gerçekleştirilecek olan YKS’ye az bir zaman kaldı. İstanbul Rumeli Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Müdürü Prof. Dr. Oğuz Özyaral, sınav kaygısı yaşayan öğrencilere beslenmelerinde dikkat etmeleri gereken hususlar konusunda önemli uyarılarda bulundu. Sınava bir hafta kaldığına dikkat çeken Prof. Dr. Oğuz Özyaral, bu dönemde öğünlere mutlaka bir kase yoğurt tüketilmesi gerektiğini belirtti. Yoğurdun yüksek bir protein kaynağı olduğunu söyleyen Prof. Dr. Özyaral, “Bunun yanı sıra meyve tüketimine de dikkat etmelisiniz. Verdiği enerji seviyesi çok güçlü ve uzun olduğundan günde en az bir elma tüketilmelidir. Hızlı enerji ve uzun süreli enerji depolaması sağlayan fındık, badem, ceviz, fıstık ezmesi ve kaju da bu dönemde tüketilebilir” dedi.

SON 3 GÜN KALA YEŞİL YAPRAKLI SEBZELER

Ispanak, lahana, roka, tere ve pazı gibi yeşil yapraklı sebzelerin sınava son 3 kala tüketilmesi gerektiğini anlatan Prof. Dr. Özyaral, şu tavsiyelerde bulundu:

"Yeşil yapraklı sebzeler vitamin ve mineral açısından faydalı ve düşük kalorisinin yanı sıra lezzetlidir. Vücudun en büyük enerji kaynağı ise sudur. Hafifçe, limon, meyve dilimleri ve tarçınla aromalandırılan sular da destekleyicidir. Erkekler günde 10 bardak, kadınlar ise en az 8 bardak su tüketmelidir. Çay, kahve ayrıca yeşil çay ve diğer bitki çayları da zindelik verir, zihin açıklığı sağlayarak yorgunluğu alır. Ancak günlük tüketim 3 fincanı aşmamalıdır. Karpuz ise iyi bir su kaynağı ve enerji artırıcı olması nedeniyle tüketilmelidir."

ODAKLANMADA BİR SAATLİK ARTIŞ SAĞLAR

Humus, nohut, tahin, limon, kırmızıbiberin protein, zeytinyağının ise C vitamini yönünden zenginliğiyle tam bir enerji deposu olduğunu anlatan Prof. Dr. Özyaral, enerji artışı için ev yapımı meyveli ayran, muzlu süt, elma, portakal, havuç, nar suları yada meyve suyu karışımlarının tüketilmesi tavsiyesinde bulundu. Özyaral, bu meyve sularının odaklanmada 45 dakika ile bir saatlik bir artış sağlayacağını da belirtti.

Etiketler

 

 

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. (!) işaretine tıklayarak yorumla ilgili şikayetinizi editöre bildirebilirsiniz.

İlkay Gündoğan ve Sara Arfaoui'den Türk düğünü
İlkay Gündoğan ve Sara Arfaoui'den Türk düğünü
İlkay Gündoğan ve Sara Arfaoui'den Türk düğünü
MSB duyurdu: 4 terörist etkisiz hale getirildi
MSB duyurdu: 4 terörist etkisiz hale getirildi
MSB duyurdu: 4 terörist etkisiz hale getirildi
Köpeği öldürüp, evi kurşunladı, gardıropta saklanırken yakalandı
Köpeği öldürüp, evi kurşunladı, gardıropta saklanırken yakalandı
Köpeği öldürüp, evi kurşunladı, gardıropta saklanırken yakalandı
İngiltere'nin büyük otel zinciri Rusya'dan ayrılıyor
İngiltere'nin büyük otel zinciri Rusya'dan ayrılıyor
İngiltere'nin büyük otel zinciri Rusya'dan ayrılıyor
Pınarbaşı Belediyesi akaryakıt satın alacak
Pınarbaşı Belediyesi akaryakıt satın alacak
Pınarbaşı Belediyesi akaryakıt satın alacak
Nijerya'da Lassa ateşi 158 can aldı
Nijerya'da Lassa ateşi 158 can aldı
Nijerya'da Lassa ateşi 158 can aldı
Titanik 25 yıl sonra yeniden sinemalara dönüyor
Titanik 25 yıl sonra yeniden sinemalara dönüyor
Titanik 25 yıl sonra yeniden sinemalara dönüyor