Sosyal medya uygulamaları arasındaki rekabet kızışıyor. Facebook'tan Tiktok'a rest

Sosyal medya uygulamaları arasındaki rekabet kızışıyor. Facebook'tan Tiktok'a rest
Facebook, TikTok’un son dönemde yaşadığı başarıdan dolayı büyük bir endişe içinde. Bu doğrultuda akışında bazı güncellemeler yaparak TikTok'u eski günlerdeki gibi geride bırakmayı amaçlıyor.

Facebook tarafından yakın zamanda paylaşılacak güncelleme ile birlikte şirketin tüm rakipleriyle kıyasıya bir rekabete girdiğini göreceğiz. Burada ilk olarak akış kısmına bir müdahalede bulunulacak. Eğer sizinle alakasız çok fazla içerik görüyorsanız ve bu durum hoşunuza gitmiyorsa tam olarak size hitap edeceğini söyleyebiliriz.

ShiftDelete''den aktarılan bilgilere göre; bağlantılı içerik ile bağlantısız içerikler arasındaki denge değiştirilecek. Fakat yeni düzenleme sonrasında artık yalnızca arkadaşlarınızın ve ailenizi beğenip takip ettiği şeyleri değil, genel olarak ilginizi çekebilecek bağlantısız içerikleri de görebileceksiniz.

Bir diğer düzenleme ise Facebook ve Messenger uygulamalarında meydana gelecek. Artık iki farklı sistem olmaktan çıkarak, bir zamanlar olduğu gibi tekrar Facebook çatısı altında tek uygulama içerisinde bir araya gelinecek. Zaten birçok kullanıcının ilk günden beri isteğinin bu şekilde olduğu belirtiliyor. Üstelik Meta çatısı altında halihazırda WhatsApp gibi bir uygulama da varken isabetli bir karar gibi gözüküyor.

Son olarak ise Reels tarafı güçlendirilecek. Zira şirket yetkililerinin söylediğine göre Facebook’un TikTok ve Instagram ile mücadele edebilmesi için bu alana da bir düzenleme yapılması şart. Tabii bu durumu herkes sevmeyebilir. Çünkü artık ana menüden gruplara kadar bir çok yerde karşımıza çıkacak. Fakat ufak bir buton olarak yer aldığı sürece sorun teşkil etmeyecektir.

Yukarıda bahsettiğimiz değişiklikler ve yenilikler, şirketin yapmayı planladıklarının yalnızca açıklanan ufak bir kısmı. Dolayısıyla yeni bir arayüz değişikliği gibi biraz daha büyük ve cesur hamlelerin yapıldığını da görebiliriz.

İlgili Haberler