The Economist tezgahı Kılıçdaroğlu için mi Erdoğan için mi!?

Mesele, birdenbire zuhur eden İngiliz gavurunun derin dergisi “The Economist” son yazısı ile kime çalışıyor?!
Tayyip’e mi, Kılıçdaroğlu’na mı?!!
Dergi demişti ki “Türkler için demokrasiyi teşvik etmenin en iyi yolu, iktidardaki partiye karşı oy kullanmak olur.”
Economist’in “Haydi CHP’ye” çağrısı şöyle devam ediyordu..
“AKP’nin bir sonraki hükümeti kuracağı kesin. Ama biz, Türklere CHP’ye oy vermelerini tavsiye ediyoruz. Kılıçdaroğlu’nun partisinin iyi bir performans göstermesi, anayasayı daha da kötüleştirecek, tek taraflı değişiklik riskini azaltır ve muhalefete gelecekteki seçimleri kazanma adına daha adil bir şans verir. Bu Türkiye’de demokrasiyi garantilemenin açık ara en iyi yöntemi..” Hadi bakalım çık işin içinden!..

***

Dergi, Y-CHP’yi adres gösterirken, ’Efsane Polis Şefi’Tantan’dan aldığımız feyzle söyleyeceğimiz gibi ters kolpa yapıyor olmasın!?.
Yani Cumhurbaşkanlığı duruşlarındaki 27 Nisan muhtıraları gibi sol gösterip sağ vurmasınlar..
The Economist’in yazısını öğrenen tarafsız ahali bile “Size ne ulan” diye Tayyip’e daha sıcak bakıvermiyor mu bir an için bile?!!
The Economist kime çalışıyor acaba?!
Beri yanda bu çağrının Kılıçdaroğlu’nun bir ABD projesi olduğunun göstergesi yorumu yapılıyor..
Dahası, Kılıçdaroğlu’na “The Economist böyle yazmış ne diyorsunuz?” diye soruyorlar..
“Gurur duydum!!!” diyor.
Gurur duyduğu hal, tam bir emperyalist işbirlikçiliğinin tezahürü, haberi yok mu!?.
The Economist tezgahının ne olduğunu anlamaya çalışıyoruz..
Dergideki yazı, TÜSİAD matbuatı tarafından anında aklanmaya çalışılıyor!..
“Efendim The Economist her ülke için seçim arifelerinde bunu yapar, bir partiyi desteklermiş!.
Hatta ABD’de de desteklemiş de bunu neden yaptığını sorup tepki gösterenlere ABD’de okuyucumuz, İngiltere’nin iki katı” demişler..
TÜSİAD medyası dergiyi böyle aklıyor..
Demek ki, The Economist Türkiye’de de çok satıyor!.. Halkımız şakır şakır İngilizcesi ile bu dergiyi elinden düşürmüyor!.. Yersen!.. Aslında tezgah derin!..
The Economist’teki makalenin Türkiye’de yayılmasını sağlayan “uzantılar” projenin çok yönlülüğüne işarettir..
The Economist, Türkiye’nin krema tabakasının arayışları temelinde sık sık yazılar yazıp iktidarlara balans yapmayı görev bilir.. Zenginler sınıfının iktidarlara yazdığı mektupları köşe yazısı halinde yayınlayan Economist’in bu işlerini genellikle Türkiye’den Türk imzalı yazarlar sağlar..
Yani böyle ayar-tiyatro sergilenir..

***


Nitekim bu yazının altında adı telaffuz edilen kişi, Türkiye’de yerleşik eski bir CIA gelini kimliği taşıyor!.. CIA-NEOCON sıkı ilişkiler yumağı..
Ve bakın ne tür ip uçları vardır..
Makalede “Erdoğan’ın seçim kampanyasında da giderek milliyetçi bir söylem takındığı” (!) vurgulanıyor.. Yani Erdoğan, “Sakın bir milli duruş sergileme” diye uyarılıyor..
Asıl zurnanın zırt dediği nokta ise şu..
“Erdoğan, ‘Türkiye’nin en büyük ve hoşnutsuz azınlığı’diye tanımladığı Kürtlere ciddi öneriler yapmadı..” denerek ağızdaki bakla çıkarılıyor.. “CHP’nin daha önce zayıf olduğu Güneydoğu illerindeki seçim mitinglerinde, AKP’den daha büyük kalabalıklar topladığını belirtiyor” dayatması yapılıyor..
The Economist’in ağzındaki bakla da şu..
“Bu noktada CHP lideri Kemal Kılıçdaroğlu’nu işaret eden dergi, Kılıçdaroğlu’nun partide Deniz Baykal döneminden kalan isimleri tasfiye ettiğini ve partinin ordunun siyasete müdahalesine sempatiyle bakan tavrını değiştirdiğini söylüyor ve CHP’ye oy verin” diyor...
Erdoğan’ın yeniden Başbakan olma ihtimalini yüksek gören emperyalist güçler şimdiden kendisine balans ayar yapmaya çalışıyorlar..
“Bize fazla karşı durma, seni rahat bırakmayız!..” mesajı veriyorlar..
İçerdeki uzantıları sermaye ağaları da bu balanstan kâr çıkarmayı amaçlıyorlar..
Ve tabii bunun altında da asıl amaç var..
Bu amaç “ters kolpa” ile aslında iktidarda kalması için Tayyip’e çalışmış olmak mı?!

Yazarın Diğer Yazıları