Türk Loydu bilgisini ihraç etmeye başladı

Türk Loydu bilgisini ihraç etmeye başladı
Türkiye’nin ulusal klaslama ve uygunluk değerlendirme kuruluşu Türk Loydu, son yıllarda atılım gösteren savunma sanayiden edindiği tecrübeleri uluslararası projelere aktarıyor.

Türk Loydu bilgi ihraç ediyor

Türk gemi inşa mühendislerinin girişimleriyle 1962 yılında kurulan ve son yıllarda yaptığı atılımlarla dünya savunma sanayinin en önemli oluşumlarından Uluslararası Askeri Gemi Emniyeti Birliği (INSA) Konsey Üyeliğine seçilmişti. Türk Loydu daha sonra Uluslararası Askeri Gemi Klas Kuruluşları Birliği’nin (NSCA) başkan yardımcılığını üstlendi. Böylece kendi savaş gemisini yapan ülkelerin kurduğu NSCA-Naval Ship Classification Association yeni dönem başkanlığı adayı Türk Loydu’nun 2021 yılından itibaren dünyanın en büyük 7 klas kuruluşuna liderlik etmesi bekleniyor 

MİLGEM PROJESİ BAŞARI İLE DEVAM EDİYOR 

Türk Loydu’nun 2006 yılından beri süren MİLGEM projesi kapsamında Ada sınıfı 4 korvetin ardından Amfibi Çıkarma Gemileri TCG Sancaktar ve TCG Bayraktar, Kurtarma ve Yedekleme Gemileri TCG Akın ve TCG Işın, Denizaltı Kurtarma Gemisi TCG Alemdar’dan elde ettiği tecrübeler, Türk donanmasının en büyük ve amiral gemisi olan Çok Maksatlı Amfibi Hücum Gemisi TCG Anadolu’nun klaslamasıyla taçlandı.

foto-1-016.jpg

ULUSLARARASI ARENA 

Ayrıca Türk tersanelerinde halen inşaatı süren Acil Müdahale ve Dalış Eğitim Gemileri, Lojistik Destek Gemileri, Test ve Eğitim Gemisi projeleri Türk Loydu’nu ulusal savunma sanayiden uluslararası arenalara taşıdı. Türk Loydu; Katar İçişleri Bakanlığı için 15 karakol botu, 2 açık deniz karakol gemisi; Türkmenistan Deniz Kuvvetleri için ise 10 Sahil Güvenlik Botu, 10 Ani Müdahale Botu, 6 adet Hızlı Müdahale Botu, 1 adet Hidrografik Sismik Gemi, 2 adet Römorkör, 1 adet LCVP projelerinin klaslama çalışmalarını başarıyla tamamladı.

Klas kuruluşu ayrıca ASFAT A.Ş ile Pakistan Savunma Üretimi Bakanlığı arasında imzalanarak Türkiye’nin tek kalemde gerçekleştirdiği en büyük savunma sanayi ihracatı olan 4 adet MİLGEM tipi korvetin klaslama faaliyetlerini de elde etti. Türk Loydu böylece son yıllardaki atılımlarıyla yurt içi ve yurt dışında 150 askeri gemiyi klaslandırdı.

foto-2-012.jpg

"TGC ANADOLU AKDENİZ'DE DENGELERİ DEĞİŞTİRECEK"

Türk Loydu Vakfı Başkanı Cem Melikoğlu, “Milli gemilerin ardından milli denizaltılara geçiş sürecini sürdüren Türkiye’nin çıkışı uluslararası arenada dikkat çekiyor. TCG Anadolu; Ege, Karadeniz ve Akdeniz harekât alanlarında gerekirse Hint Okyanusu ve Atlas Okyanusu’nda kullanılabilecek. Çok Maksatlı Amfibi Hücum Gemisi TCG Anadolu, tam donanımlı bir tabur askerii, 6 Altay tankını ve mekanize destek araçlarını tam korumalı ana üs desteği olmadan kriz bölgesine taşıyabilecek. Ayrıca gemi, çıkarma araçlarının yanı sıra en ağır NATO helikopterleri ile dönebilen rotorlu Osprey hava araçlarının gece ve gündüz operasyon yapmasına olanak sağlayacak uçuş güvertesine sahip. TCG Anadolu, milli gururumuz Atak helikopteri de dâhil pek çok hava unsurunun ağır deniz ve hava koşullarında operasyonuna olanak tanıyarak Türkiye Cumhuriyeti’nin bölgesel güç aktarım kabiliyetini orta ölçekli küresel güç aktarımına çevirebilecek. Doğal afet, tahliye ya da yardım gibi görevler için ameliyathane, röntgen cihazları, diş tedavi üniteleri ile yoğun bakım ve enfeksiyon odaları dahil en az 30 yatak kapasitesine sahip hastaneye sahip TCG Anadolu, insani yardım operasyonlarıyla Akdeniz’de dengeleri Türkiye lehine değiştirecek” dedi.  

Melikoğlu,Zengin hidrokarbon yataklarına sahip Doğu Akdeniz’den Türkiye mutlaka payını almalı. Mavi Vatanı ve derinlerdeki haklarımızı korumak için Fatih, Yavuz, Kanuni gibi sondaj ve petrol/gaz arama gemileri hayati önem taşıyor. Ülkemiz için stratejik önemli sondaj gemileri Fatih ve Yavuz’un ardından Kanuni’nin klaslama çalışmaları son hızla devam ediyor. Türkiye’nin ulusal tek klas kuruluşu Türk Loydu askeri deniz araçlarının yanı sıra ticari yeni inşa gemilerinden teknelere kadar tüm deniz araçlarının klaslamasında önemli tecrübeye sahip. Bu gemi tiplerinin klaslanmasının yanında aynı zamanda, dökme yük gemileri, sondaj ve araştırma gemileri, balıkçı gemileri, tankerler, destek gemileri ile “Sıfır Emisyonlu” ve batarya ile çalışan inovatif gemiler ile ilgili de bir yandan kural geliştirme çalışmalarını sürdürürken bir yandan klaslama faaliyetlerine devam ediyor. Tasarımı ve inşası ulusal Navtek’e ait dünyanın ilk tamamen bataryalı ve şarj edilebilen liman römorkörü GİSAŞ Power’ı klaslamakta bize gurur verdi” diye konuştu.