Sinema, tiyatro, konser, müze, hayvanat bahçeleri, kitap, gazete ve dergilerin yanı sıra şunlar da kültür harcamaları olarak kabul ediliyor:
Radyo, CD çalar ve diğer elektro akustik aletler, televizyon ve TV yayın masrafları, fotoğraf ve sinema ekipmanı, veri işlem ekipmanı, kasetler, diskler ve disketler, görsel ve işitsel fotoğraf ve veri işleme ile ilgili araçların onarımı, müzik enstrümanları…
Bu alt başlıklara bakıldığında bir yılda en fazla harcama, televizyon ve TV yayın masraflarında görülüyor.
Buna göre insanların televizyon ve televizyon ürünlerine talebinin toplam kültür harcamalarındaki oranı 2017’de yüzde 31,2; 2018’de yüzde 25,8 oldu.
Televizyonlara yapılan harcamayı yüzde 14,7 kitap harcamaları takip etti.
Yani televizyonlara 4 milyar 894 milyon 223 bin lira harcayan Türkiye, bunun yaklaşık yarısını kitaplara harcadı.
Hanehalkının sinema, tiyatro ve konser gibi faaliyetlere yaptığı harcama ise 1 milyar 138 milyon 333 seviyesinde gerçekleşti. Bu rakam geçen sene 858 milyon 333 bin liraydı. Bir yılda bu alanlara ayrılan bütçe yüzde 6’da kaldı.