Türkiye'nin marka değerini düşürdüler

Türkiye'nin marka değerini düşürdüler
Financial Times'ın yan kuruluşu fDi Intelligence'in hazırladığı Ulusal Markalar Endeksi 2016'da Türkiye 19'unculuktan 25'inciliğe geriledi. Gerekçe olarak 'Darbe girişimi' sonrası yaşananlar gösterildi.

Ulusal Markalar Endeksi 2016 ile ilgili raporun özetinde Türkiye'nin marka değerinin üniformalı teröristlerin darbe girişimi sonrasındaki istikrarsızlık yüzünden yüzde 29 düştüğü, kaybın 474 milyon dolar olduğu belirtildi.
Raporda, "Düşüş, hükümetin güçlü yanıtına neden olan bu yılki başarısız darbe girişimi sonrası istikrarsızlığa bağlı. Kitlesel tutuklamaların yanısıra Cumhurbaşkanı Recep Erdoğan ölüm cezasının yeniden getirilmesine ilişkin ipucu verdi. AB'ye girişin yakın bir gelecekte gerçekleşmesi mümkün görülmüyor. Ayrıca, sözde İslam Devleti kaynaklı süren terörist saldırılar yanında Türkiye'nin Suriye'ye tartışmalı müdahalesi ülkenin yatırım cazibesine zarar veriyor" denildi.

TERÖRİST SALDIRILARA DEĞİNİLMEDİ

En değerli ulusal markalar yani ülkeler geçen yıl olduğu gibi bu yıl da ABD, Çin ve Almanya olarak sıralandı.
Raporda Türkiye, Brezilya ve Ürdün marka değeri açısından "kaybedenler" grubunda sayıldı. Ürdün'ün kaybı tamamen Suriye'nin oluşturduğu güvensiz ortama bağlandı.

Raporda Bengaldeş'in 47'ncilikten 44'üncülüğe çıkarılması dikkat çekti. Devlet Başkanı devamlı olarak büyük ülke liderlerine küfreden Filipinler'in ülke marka değeri ise yükseldi. Filipinler 35'incilikten 32'nciliğe çıktı.