Ünlü denizci Levent Akson, Ertuğrul Gazi Yüzer Doğal Gaz Gemisi’ni yazdı ‘Müjde’ diye açıklandı ne bayrağı Türk bayrağı ne de bir tek personeli Türk

Ünlü denizci Levent Akson, Ertuğrul Gazi Yüzer Doğal Gaz Gemisi’ni yazdı ‘Müjde’ diye açıklandı ne bayrağı Türk bayrağı ne de bir tek personeli Türk
Ünlü denizci Levent Akson denizkartalı.com'da, Ertuğrul Gazi Yüzer Doğal Gaz Gemisi'ne neden Türk bayrağı değil Bahama bayrağının layık görüldüğünü sorarken, 'müjde' olarak açıklanan gemide bir tek Türk personelin çalıştırılmadığını ifade etti.

Ünlü denizci Levent Akson, geçtiğimiz günlerde Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Fatih Dönmez’in açıkladığı Ertuğrul Gazi Yüzer Doğal Gaz Gemisi hakkında bilinmeyenleri yazdı.

Akson, söz konusu geminin Türk bayrağı yerine Bahama bayrağı ile denizlere açılacağını belirtirken, gemide hiçbir Türk personelin de bulunmadığını açıkladı.

Bakan Dönmez Ertuğrul Gazi gemisini şu sözlerle duyurmuştu:

"2 yıl önce Sayın Cumhurbaşkanımızın talimatlarıyla yapımına başladığımız Türkiye'nin yeni FSRU gemisi, Yüzer Doğal Gaz Depolama ve Gazlaştırma Gemisi inşallah yıl sonunda inşallah Türkiye'de olacak. Sayın Cumhurbaşkanımız gemimize 'Ertuğrul Gazi' ismini verdiler. Gemimizin testleri şu an devam ediyor. Testlerin bitiminin hemen ardından Türkiye’ye doğru yola çıkacak."

"NEDEN TÜRK BAYRAĞI DEĞİL DE BAHAMA BAYRAĞI?"

Levent Akson, Yurt dışındaki gururumuz; LNG / LPG / FPSO gemilerinde baş mühendis olarak çalışmış ve halen çalışmakta olan İTÜ Denizcilik Fakültesi mezunu gemi makineleri işletme mühendisi 2 Türk’ün söz konusu gemide gönüllü olarak çalışmak istediklerini ancak bütün başvurularının cevapsız bırakıldığını dile getirdi.

İşte Levent Akson’un denizkartalı.com’da yer alan “İkinci Ertuğrul Faciası” başlıklı yazısının ilgili bölümü:

"Botaş 2018 yılında Güney Kore‘nin Hyundai Tersanesine 2 FSRU (Floating Storage and Regasification Unit-Yüzer Sıvılaştırılmış Doğal Gaz Depolama  ve Yeniden Gazlaştırma Ünitesi- ünite burada GEMİ olarak okunmalıdır) siparişi verir. İkinci gemi, siparişi veren Botaş‘ın opsiyonundadır.

Bu geminin alınması için gerekli fizibilite yapılmış mıdır? tersanesi nasıl seçilmiştir? Fiyat pazarlığı nasıl yapılmıştır?

Bunlar makalemizi ilgilendiren konular değildir, bu makaleyi ilgilendiren konu geminin bayrağı ve işletmesidir.

Bir kamu kuruluşu olan Botaş ‘ın ülkemizin en pahalı ve prestijli gemisine layık gördüğü bayrak Bahama bayrağıdır. Yanlış okumadınız Bahama bayrağı. Eminim şu anda Bahama’nın nerede olduğunu araştırıyorsunuzdur.

Size yardımcı olayım. Atlantik Okyanusunda, ABD-Florida‘nın güney doğusunda Küba‘nın kuzeyinde bir adalar ülkesi…

Neden Türk Bayrağı değil de Bahama Bayrağı?

Sayın yetkililerin mantıklı bir açıklaması olacaktır, eğer o mantıklı açıklama yoksa benim aklıma gelen şeyler sizlerin de aklına gelecektir.

Umarım yanılıyoruzdur. Geminin Bayrağı Bahama peki içindeki personel?

İşte bayrak kadar içimizi acıtan konu…

Bir tane Türk yok tamamı yabancı (bu yazıdan sonra gemiye bir Türk koyup bizi mahçup ederler)

***

Ertuğrul Gazi gemisinde inşa sürecince Botaş tarafından atanan ‘Denetim Ofisi Müdürü’ bir Türk olmamıştır çünkü gemini yapım sürecince işletmesi Japon MOL firmasına verilmiştir.

Yine, geminin inşası süresince Türkiye’den kilit personel gönderilmemiş geminin yapım aşamasında tüm inisiyatif yabancı personele bırakılmıştır.

Ertuğrul Gazi Gemisi şu an seyir ve gaz tecrübesi için seyirdedir yani tren kaçırılmıştır. Bu süreçte Türk Denizcisi olarak üzerimize düşen görevi yerine getirsek de insanın içi acıyor.

Bu satırların yazarı olarak iki defa Botaş’ı ziyaret etmiş, tamamı Türk olan gemi işletme kadrosu ile görev alacağımızı ve hiçbir maddi beklenti içinde olmadığımızı dile getirmiştik.

Cevap bile verilmedi…

Yurt dışındaki gururumuz; LNG / LPG / FPSO gemilerinde baş mühendis olarak çalışmış ve halen çalışmakta olan İTÜ Denizcilik Fakültesi mezunu gemi makineleri işletme mühendisi 2 kardeşimiz talepleri üzerine bir sunum hazırlarlar Botaş‘a.

FSRU İşletme Stratejik Planı…

Sunumun başlığında şöyle yazmaktadır;

‘Bu rapor, Türkiye karasularında görev yapan ve yapacak FSRU gemilerinde Türk personel çalıştırılması ve milli şirket tarafından işletilmesi için bir stratejik plan olarak hazırlanmıştır’. 40 sayfalık müthiş bir çalışma…

Bugün yabancı bayraklı LNG / LPG gemilerinde çalışan 30 üzerinde Türk kaptan ve baş mühendis vardır ve hepsi devletimize ait FSRU gemisinde seve seve çalışmaya hazırız diye olumlu cevap veren milliyetçi, vatansever meslektaşlarımızdır.

Bu meslektaşlarımıza nedense Hintli, Hırvat, İngiliz gemi adamı kadar değer verilmemiş ve bu milletin evlatlarına isimleri milli ama içleri yabancı personel dolu gemilerimizde Mavi Vatan için görev yapma teklifi bile iletilmemiştir. Devlet aklımız, Balkan Savaşlarını lojistik imkanlarımızda ki yetersizlik sebebiyle kaybettiğimizi çabuk unutmuş, ‘Türk Gemi Adamı’ önemini kavraması için ambargo, savaş ve Covid 19 gibi salgınlar mı beklemesi gerekmektedir?

Daha geminin IMO numarasını almayı beceremeyip nasıl bu kadar kendinize güveniyorsunuz?

Şimdi kaçan bir fırsatı daha dile getirelim. 2 senedir Hatay/Dörtyol‘da MOL Challenger isimli dünyanın en büyük FSRU‘yı Botaş‘a kiralık olarak görev yapmaktadır ve 30’un üzerinde operasyon gerçekleştirmiştir günümüze kadar.

Bu geminin kiralamasında, 12 Türk personelin eğitim amaçlı görev yapabileceği ve mevcut personel tarafından eğitileceği maddesine karşın neden bir tek Türk denizci gemide gazlaştırma operasyonunda görev almamışlardır?

Sanki sihirli bir el Türkleri bu spesifik gemilerden uzaklaştırmaktadır.

Şimdi daha önemli bir sınav bekliyor ülkemizi; gazı çıkartacak platformda çalışacak personel!

Burada devletin üzerine düşen görev FSRU dahil mevcut gemilerde gaz üzerine Türk personel yetiştirmek…

Hal böyleyken burada da önümüz kesilecek ve şu cevap verilecek GAZ GEMİLERİNDE TECRÜBENİZ YOK Kİ!"

Yazının tamamı için tıklayınız…