Ünlü iç giyim markası Penti siber saldırıya uğradı

Ünlü iç giyim markası Penti siber saldırıya uğradı
Ünlü iç giyim markası Penti, müşterilerine gönderdiği mesajla siber saldırıya uğradıklarını duyurdu. Penti tarafından müşterilerine gönderilen mesajta, "Değerli müşterimiz, sistemlerimizin siber saldırıya maruz kaldığını tespit ettik" ifadeleri kullanıldı.

Penti, müşterilerine gönderdiği mesajla siber saldırıya uğradıklarını duyurdu.

Penti'den yapılan açıklamada, "Değerli müşterimiz, sistemlerimizin siber saldırıya maruz kaldığını tespit ettik" denildi.

Penti'den yapılan açıklama şöyle:

Dünyada ve ülkemizde her geçen gün artan siber saldırıların hedefinde birçok devlet kurumu v­e özel şirket yer almakta.

31 Temmuz 2020 Cuma günü, son zamanlarda dünya çapında birçok kurumun da karşılaştığı, uluslararası şebekeler tarafındanorganize edilen bu tarz siber saldırılardan birinin de şirketimizi hedef aldığını tespit ettik.

Bilgi teknolojileri ekibimizin, siber güvenlik ekibimizin ve siber güvenlik hizmeti aldığımız paydaşlarımızın da çalışmaları ilebu saldırıya hemen müdahale ederek karşılık verdik ve saldırganların sistemlerimize erişimlerini engelledik. 

Çalışmalarımız neticesinde müşterilerimiz, iş ortaklarımız ve çalışanlarımız açısından oluşması muhtemel riskleri bertaraf etmeyibaşardık ve devam edebilecek saldırılar için de önleyici ve alt yapımızı kuvvetlendirici çalışmalarımıza devam ediyoruz.

Belirtmek isteriz ki hiçbir müşterimizin kredi kartı bilgisi ile ilgili bir risk söz konusu olmadığı gibi, Penti olarak tüm dünyadaki 600 mağazamızda, penti.com ve penti mobil uygulamamız ile de 7/24 müşterilerimize hizmet vermeye devam ediyoruz.

Konu ile ilgili detaylı bilgi almak istemeniz halinde misafir.iliskileri@penti.com.tr uzantılı e-posta adresimize e-posta göndererek veya 0850 3330768 numaralı çağrı merkezimizi arayarak bilgi talebinde bulunabilirsiniz.

Saygılarımızla;

Penti

Penti, siber saldırının ardından müşterilerinden gelen sık sorulan sorulara da yanıt verdi:

Sıkça Sorulan Sorular

1.    Kredi kartı veya kişisel bilgilerim çalındı mı?

 Hiçbir müşterimizin kredi kartı bilgisini sistemlerimizde kayıt altında tutmuyoruz. Bu nedenle de kredi kartı bilgisi çalınması gibi bir risk asla söz konusu değildir. Bununla birlikte, bilgi teknolojileri ekibimiz, siber güvenlik ekibimiz ve siber güvenlik alanında hizmeti aldığımız paydaşlarımızla birlikte yaptığımız tetkikler neticesinde şimdiye kadar herhangi bir müşteri verisi ihlaline rastlanmamıştır. Ekiplerimiz gerekli tüm önlemleri en yüksek seviyede almaktadır.

 2.     Mağazalar çalışıyor mu? Değişim yapabilir miyim?

 Penti olarak tüm dünyadaki 600 mağazamızda, penti.com ve penti mobil uygulamamız ile 7/24 müşterilerimize hizmet vermeye devam ediyoruz. Ürün değişim işlemlerinizi mağazalarımızdan gerçekleştirmeye devam edebilirsiniz.

 3.     Penti.com çalışıyor mu? İadem ne zaman gerçekleşir?

 Penti olarak tüm dünyadaki 600 mağazamızda, penti.com ve penti mobil uygulamamız ile 7/24 müşterilerimize hizmet vermeye devam ediyoruz. Ancak güvenlik ve sistem iyileştirmeleri nedeniyle siparişinizin hazırlanma ve ücret iade süreçlerinde gecikmeler yaşanabilir. En kısa sürede işleminizi gerçekleştireceğiz. Şimdiden anlayışınız için teşekkür ederiz.