Vatandaşlar en çok eğitimden şikayetçi

Vatandaşlar en çok eğitimden şikayetçi
Kamu Denetçiliği Kurumu'na yapılan şikayetlerin her yıl arttığını söyleyen CHP'li Kazım Arslan, "Vatandaş, 'En büyük yaşadığım sorun eğitim hakkı' demiş ama hem kurum hem de bakanlık, eğitimdeki büyük çöküşe seyirci kalmış" dedi.

Fatih ERBOZ/Ankara

CHP Denizli Milletvekili Kazım Arslan, Kamu Denetçiliği Kurumu'na yapılan şikayetlerin her yıl arttığını söyledi. Ombudsmanın elindeki yetkiyi kullanarak devlet düzeninin her türlü sorununa neşter vurabileceğini belirten Arslan, "Kuruma 2017 yılında toplam 17 bin 131 şikâyet başvurusu yapılmış. Bu oran 2016'ya göre yüzde 210 artmış. 2016'da 5 bin 519 başvuru varken, 2017'de başvuru sayısı 17 bin 131'e tırmanmış. Vatandaş, 'En büyük yaşadığım sorun eğitim hakkı' demiş ama hem kurum hem de bakanlık, 6 bakan değiştirdiği halde eğitimdeki büyük çöküşe seyirci kalmış" dedi. 

Ombudsmanın elindeki yetkilerin önemli olduğunu kaydeden Kazım Arslan, cesaretle olayların üzerine gidildiğinde sorunların çözülebileceğine inandığını ifade etti. Arslan, ombudsmanlığın elindeki yasal yetkileri kullandığında mali düzenin, devlet kademelerinde yaşanan sorunların, buralardan kaynaklanan tüm problemlerin temeline inip çözüm bulabileceğini kaydetti. Arslan, "Türkiye'nin içinden geçtiğimiz süreçte en önemli sorununun liyakat olduğunu biliyoruz. Maalesef adam kayırma son dönemde arttı. İsraf ise bir türlü çözüm bulamadığımız sorunların bir diğeri. Hak ihlalleri de artmış durumda. Bu konuda neler yapılıyor, nasıl bir çözüm üretiliyor bunların cevabı çok önemli. 20 milyon bütçeli bir kurum yaşanan sorunlarla ilgili önemli adımlar atabilir, çözüm yolları geliştirebilir. Bu açıdan önemli bir kurum" diye konuştu.

Vatandaşın yaşadığı sorunların gün geçtikçe arttığına dikkat çeken Arslan, şöyle devam etti: "Başvuruların yüzde 65'i elektronik yoldan yapılmış. Kurum her 100 başvurunun 30'una 'Ben bunu incelemem', 31'ine 'İlgili kurumuna gönderirim' demiş. Vatandaş sorunlarını çözebilmek için muhatap bulamıyor. Son 1 yılda, Kamu Personel Rejimindeki hak ihlalleri de yüzde 173 arttı. Eğitim ihlalleri yüzde 569 katlanmış, çalışma hakkı ihlalleri, emeklilik işlemi sorunları, SGK'nın yeterince bilgilendirmediği vatandaşın yaşadığı sıkıntılar yüzde 250 artmış, adalet hizmetlerindeki aksama yüzde 233 büyüdü. Belediye şikâyetleri yüzde 151 büyüdü, orman, su ve çevre hizmetlerindeki hak kaybı yüzde 373 arttı. Haber alma hakkı, iletişim özgürlüğü ihlali yüzde 327 büyüdü, vatandaşlık sorunları, mülteci başvurularındaki sorun yüzde 371 arttı, tarım ve hayvancılık şikâyetleri yüzde 240 katlandı."