Yağma Hasan'ın böreği...

A+A-
Murat AĞIREL

Kimileri inkar etti, kimileri önce kabullenmedi sonrasında ise kabul etmek zorunda kaldı.

Ne yazmıştım…

Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın cezaevi arkadaşı Hasan Yeşildağ'ın sahibi olduğu Türkmedya grubuna bağlı gazetelerinden biri olan Star Gazetesi kapanması gündemdeydi. Gazete 31 Aralık'ta basılı yayınına son verdi.

Star gibi yandaş gazetelerin özelliği neydi? İBB'den reklam adı altında aldıkları paralar…

Şimdilerde kapanma telaşında olan iktidara yakın gazeteler aslında İBB'yi kemiren gruplardı. İmamoğlu, "Adama, kişiye cemaatlere vakıflara hizmet işi bitti" deyince toplanıp gitmeye başladılar.

Ekseriyeti 2017-2019 Haziran tarihleri arasında İstanbul Büyükşehir Belediyesi ve bağlı iştirakleri toplamda 57 milyon TL reklam dağıtmış. Bu rakamlara sponsorluklar dahil değil. Sadece internet, gazete, dergi ve TV reklamları…

"Peki, kim ne kadar almış?" diyerek listeyi yazmıştım.

Şimdi gelin o listenin devamına bakalım…

İBB'den aldığı destekle transferleri yaptığı iddia edilen İBB Başakşehir Spor Kulübü, İstanbul Otobüs A.Ş'den 2015 yılında 500 bin TL reklam desteği almış.

İBB Spor Kulübüne ise 2014 yılında 250 bin, 2015 yılında ise 500 bin TL aktarılmış.

Selçuk Yavuz'un Güncel Analiz ve Name Haber sitesine 70 bin TL,

Milat Gazetesi'ne 2018 yılında 177 bin 962 TL,

MHP ile Millet İttifakının oluşmasından sonra BengütürkTV birkaç ay içerisinde 225 bin 400 TL reklam almış. İlginçtir… BengütürkTV daha öncesinde herhangi bir reklam almamış.

Mustafa Bursalı'nın sahibi olduğu Atahaber sadece KİPTAŞ'tan 61 bin 500 TL,

Hasan Celal Güzel'in Yeni Türkiye Dergisi 173 bin TL,

AKP İstanbul Milletvekili Ekrem Erdem'in başkanlığını yaptığı, kurucuları arasında Atilla Koç, İdris Güllüce, Yusuf Tülün, İrfan Gündüz, Ömer Dinçer, Mehmet Müezzinoğlu'nun olduğu Türk Dil ve Edebiyat Derneği iktisadi işletmesi, 2017/2018 yıllarında Nokta İstanbul Dergisi için 102 bin TL reklam almış. Dergilerine ise 91 bin TL reklam desteği aktarılmış.

Dikkatimi çeken diğer bir husus ise reklam ajansları oldu.

Reklamların çok büyük bir kısmı Necmi Çiçekçi'nin sahibi olduğu FKR DİJİTAL, Ahmet Akyol ve Asiye Bülbül'ün sahibi olduğu Virtus Medya gibi firmalar üzerinden dağıtılmış.

İsimlere, şirketlere takılmayın.

Sonuç olarak ben burada bir sisteme nasıl çomak sokulduğunu anlatıyorum. Bu düzene dur diyen İstanbul halkı tam 800 bin oy farkla Ekrem İmamoğlu'nu başa getirdi.

Başa getirdi ki halkın parası, bu tür kaymak tabakası yaratma adına harcanmasın…

Bakın görüyorsunuz, tek tek kapanıyorlar.

Devamı gelecek.

 

  • Yorumlar 20
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Yazarın Diğer Yazıları