Yahoo logosunu değiştirdi!

Yahoo logosunu değiştirdi!
Bir dönemin en popüler internet portallarından Yahoo, logosunu ve e-posta sistemini değiştirdi.

Yeni logosunda "Yahoo" kelimesinin tamamını kullanan portal, kendileriyle özdeşleşen eğik ünlem işaretinden de vazgeçmemiş durumda. "Yahoo", artık eskisi gibi bir oyun kurucu değil ancak yine de arama motoru, anlık mesajlaşma ve e-posta gibi hizmetleri bulunan portal pek çok kullanıcı tarafından aktif olarak kullanılıyor.

1995 yılında kurulan ve geçen yıllar arasında çeşitli evrimler geçiren Yahoo, şimdi ise logosunu değiştirdi. Yeni logo, şirketin eski logosuna oranla daha modern bir şekilde dizayn edilmiş ve şirketin ismini biraz daha vurgulayan bir şekilde tasarlanmış durumda. Şirket logo değişikliğiyle hiçbir zaman yok olmadıklarını ve internet aleminde var olmaya devam edeceklerini göstermeyi hedefliyor.

Eski logoda sadece "Y" harfi yer alıyordu. Yeni logo ise, portal sanki yeni kurulmuşçasına "yahoo" kelimesinin tamamını içeriyor. Ayrıca Yahoo'yla bütünleşmiş olan eğik ünlem işareti, yeni logoda da varlığını korumaya devam ediyor. Eğik ünlem ve logonun başındaki "y" harfinin eğimleri de 22.5 derece olacak şekilde birbirleriyle aynı tutulmuş

Geçtiğimiz 10 yıllık süreçte Yahoo, fazlasıyla kritik bir süreçten geçti. Şirket, bu dönem içerisinde CEO değiştirdi, "Tumblr" ve "Flickr" isimli platformları rekor fiyatlarla satın aldı. Kendi TV ve haber girişimlerini kurdu. Ancak CEO Marissa Mayer'in bu girişimleri, ne yazık ki Yahoo'yu kurtarmaya yetmedi. Tumblr ve Flickr satıldı, TV ve haber girişim sistemleri çöktü, tüm bunların üzerine bir de Yahoo'nun tamamı Verizon'a satıldı.

Ayrıca Yahoo, Portal'ın e-posta sisteminde de birtakım değişiklikler yaptı. Bu değişiklikler kapsamında kullanıcılara daha etkin bir e-posta yönetim deneyimi sunulması amaçlandı. Kampanya içerikli e-postaların daha anlaşılır bir şekilde gösterilebilmesi için tasarımını değiştirdi. Ancak bu yenilikler, e-posta hesaplarını çoktan unutmuş olan tüketicilerin geri dönmesine yetecek mi, bu sorunun cevabı şu an için ön görülemiyor.

Yahoo, yeni logo e-posta sisteminde yaptıkları değişikliklerle üzerindeki kasveti atmayı ve eski günlerine yeniden dönmeyi hedefliyor. Atılan adımların ne kadar başarılı olduğunuysa zaman gösterecek.