Yapımcılarla reklam verenler pazarlıkta...

Yapımcılarla reklam verenler pazarlıkta...
Kanalların reklam gelirlerinin çok düştüğünü, bu nedenle dizileri ekrana getirmekte zorlandığını yazmıştık. Şimdi bu konunun yeni boyutları ortaya çıkmaya başladı.

Kanallar, yapımcılar ve reklam verenler bir araya gelerek sorunu çözmeye çalışacak. Yoksa TV sektörü ciddi bir kriz içine düşebilir. Yurt dışında diziler gayet iyi iş yaparken, yurt içinde yayınlanacak dizilerin çekimleri sekteye uğrayabilir. Bu da doğrudan yurt dışı satışlarını etkiler. Böylece son yıllarda yükselen bir ihracat değerimizi de kaybetmiş oluruz. Yapılacak iş çok net. Dizileri yurt dışı için de makul olan seviyelere, yani 40-60 dakikalık sürelere indireceğiz. Böylece dizi maliyetleri düşecek, oyuncuların talep ettiği fahiş ücretler kabul edilebilir rakamlara gerileyecek. Reklam verenler de sadece dizilerde değil, daha farklı yapımlarda ürünlerini tanıtabilecekler. Sektörün kurtuluşu için bu radikal karar gerekli.