Kur'ân'ı ezberlemek Kur'ân'ı anlamak

Millî Eğitim Bakanlığı, hafızlığı tedrisatın bir dalı hâline getirmeyi hızlandıracakmış.

Daha önce "Hafızlıktan vazgeçilmeli demiyorum ama öncelik hafızlığa değil, Arapça öğrenmeye verilmelidir. Arapça öğrenen, Kur'ân'ı anlayarak okuyacak ve etrafına da öğretecektir. Hak Teâlâ da Kur'ân'ı ezbere okuyun diye göndermedi, anlayın, anlatın diye gönderdi. / Yeni bir sistem kurulmalı, hıfzetmek isteyenlere öncelikle Arapça öğretilmelidir." diye yazmıştım. ("Hafızlık Şart mı?", Yeniçağ, 7 Haziran 2017).

Bu yazıdan iki gün sonra "Arapça kutsal mı?" başlığıyla meseleyi yine ele almıştım.

Millî Eğitim'de, dini kendi anlayış ve çıkarlarıyla sınırlayan tarikat, cemaat yapılanmalarının, vakıf ve derneklerin gücünün daha arttığı bir devreye girdik.

Adamlar pervasız. İlelebet iktidarda kalacakları hesabıyla hareket ediyorlar. Herhâlde bir bildikleri var. Ama halk iradesini ortaya koyacak güce sahiptir ve halkın iradesi karşısında hiçbir güç ilelebet duramamıştır. Şimdi örnekler sıralasam, farklı anlaşılacak. Ama siz, halkın iradesiyle nice muktedirlerin koltuğunu terk ettiğini biliyorsunuz!

Bunları şunu için yazıyorum: İktidara gelenler, mutlaka halkı memnun edecek icraatla sevdirmelidirler. An gelir, birileri halkın memnuniyetsizliğini fırsat bilir; sonra hepimiz zarar görürüz.

Millî Eğitim Bakanlığı'nın sitesinde, 24.5.2019 tarihli, Millî Eğitim Bakanlığı Din Öğretimi Genel Müdürlüğü ile Diyanet İşleri Başkanlığı Eğitim Hizmetleri Genel Müdürlüğü gruplarını bir arada gösteren büyük fotoğrafın altında yer alan haberde şöyle deniliyor:

"Genel Müdürlüğümüz ile Diyanet İşleri Başkanlığı Eğitim Hizmetleri Genel Müdürlüğü arasında "Okul-Kur'an Kursu İşbirliğine Dayalı Örgün Eğitimle Birlikte Hafızlık Projesi Protokolü" Genel Müdürümüz Nazif Yılmaz ile Diyanet İşleri Başkanlığı Eğitim Hizmetleri Genel Müdürü Kadir Dinç tarafından imzalandı.

Protokolle, Genel Müdürlüğümüzce belirlenen imam hatip okulları ile Başkanlık Eğitim Hizmetleri Genel Müdürlüğünce belirlenen Kur'an kursları iş birliğinde örgün eğitime devam eden ve aynı zamanda hafızlık yapmak isteyen öğrencilerin, hafızlık eğitimi süreci ve sonrasındaki eğitim-öğretim süreçlerinin etkin, verimli ve sistematik bir şekilde gerçekleştirilmesi; mesleki, akademik, sosyal, kültürel, sportif ve ahlaki gelişimlerinin desteklenmesi amaçlanmıştır.  

Genel Müdürlüğümüzce daha önce hazırlanıp hafızlık projesinde kılavuz kitap olarak kullanılan 'Örgün Eğitimle Birlikte Hafızlık Projesi Uygulama Usul ve Esasları' kitabı protokol kapsamında DİB Eğitim Hizmetleri Genel Müdürlüğü iş birliğinde güncellenerek ilgililerin istifadesine sunulacaktır."

Aynı haber Diyanet İşleri Başkanlığı'nın sitesinde de yer alıyor.

 "Örgün Eğitimle Birlikte Hafızlık Projesi" kitabı üçte ikisi fotoğraf 66 sayfa. Millî Eğitim'in sitesine girip görebilirsiniz.

Şu soruyu tekrar soruyorum: Hafızlık mı insana ilim kazandırır, Kur'ân'ı anlayarak okumak mı?

Hafızlık tedrisatına baş koyan MEB Din Eğitim Genel Müdürü Nafiz Yılmaz Bey bizi tenvîr ederlerse memnun oluruz. Yalnız bizi aydınlatmadan önce, bahsettiğim iki yazıma mümkünse göz atsınlar.

Lütfen Nafiz Bey, bekliyorum.

 

Yazarın Diğer Yazıları