Isparta’daki Türk bilim insanlarının öldüğü şüpheli uçak kazası yeniden araştırılmalı: Yeniçağ gündeme getirmişti, CHP hareket geçti!

Isparta’daki Türk bilim insanlarının öldüğü şüpheli uçak kazası yeniden araştırılmalı: Yeniçağ gündeme getirmişti, CHP hareket geçti!
2007 yılında Isparta’da düşen 6 önemli bilim insanımızın hayatını kaybettiği Atlasjet uçağı kazası yeniden gündeme geldi. CHP 101 milletvekillinin imzasıyla kazanın tekrar araştırılması için Meclis’e önerge verdi.

30 Kasım 2007’de Isparta’da içinde 6 önemli bilim insanımızın da bulunduğu Atlasjet uçağı Isparta’da düşmüş 57 kişi hayatını kaybetmişti.

Kazada hayatını kaybeden bilim insanlarında Prof. Engin Arık, nükleer enerjinin temelini oluşturan parçacık fiziği konusunda dünya çapında bir isimdi. Ve en önemlisi Türkiye’de bol bulunan toryumu, petrole alternatif enerji kaynağı olarak gösteriyordu.

Yeniçağ geçtiğimiz günlerde konuyu manşetine taşımış ve haber çok ses getirmişti.

turk-bilim-insanlari-kaza-isparta-olum.jpg

CHP HAREKETE GEÇTİ: KAZA YENİDEN ARAŞTIRILSIN

CHP Zonguldak Milletvekili Deniz Yavuzyılmaz, işte bu şaibeli kazayı tekrar meclis gündemine getirdi.

Yeniçağ’dan Mehmet Ak

gün’ün haberine göre, CHP’nin 101 imzayla TBMM’ye sunduğu araştırma önergesinin Türkiye için önemli olduğunu ifade eden Yavuzyılmaz; “Kaza kırım heyeti başkanı Feridun Seren’in aynı zamanda BBP’nin merhum Genel Başkanı Muhsin Yazıcıoğlu’nun ve 5 kişinin hayatını kaybettiği şaibeli helikopter kazasının raporunu hazırlayan heyetinde başkanıydı. Bu kişi Uluslararası Kaza Tahkikat Eğitimi almadığı gibi helikoptere ait cihazların çalınmasına iştirak etmek, suç delillerini karartmaktan ve FETÖ üyeliği suçlamalarıyla tutuklanarak Malatya Ağır Ceza Mahkemesinde yargılandı. Bizde tüm bunları dikkate alarak, kazanın tekrar araştırılmasını istiyoruz” ifadelerini kullandı.

deniz-yavuzyilmaz-chp.jpg

‘KAZADA SORU İŞARETLERİ VAR’

Uçak kazasında birçok soru işareti olduğuna dikkat çeken Yavuzyılmaz, “Uçağın, içindeki nükleer fizikçilerle birlikte düşmesi üzerine birçok soru işareti var. Bu soru işaretlerini teker teker araştırma önergesinde belirttik. Karakutunun olmamasından, uçuş bilgilerini içeren ikinci bir karakutunun olmamasına kadar her şeyi sorduk” ifadelerini kullandı.

30 Kasım 2007 tarihinde, Atlasjet'in World Focus”tan (Dünyaya Bakış Hava Taşımacılığı A.Ş) kiraladığı İstanbul-Isparta seferini yapan yolcu uçağı, Süleyman Demirel Havalimanı'na inişe geçtiği sırada, 1830 rakımlı Keçiborlu Türbetepe'de düşmüş, kazada 7'si mürettebat 57 kişi yaşamını yitirdi.

Hayatını kaybedenler arasında Türkiye'nin enerji devi olmasını sağlayacağı söylenen “Toryumdarı Nükleer Enerji Projesinin” mimarları, 6 akademisyenin olması, kazaya yönelik şüphe ve sabotaj iddialarını ortaya çıkarttı, kaza sonrasında sorumluların cezalandırılması için yapılan yargılama ise 30 Kasım 2019 itibarıyla zaman aşımına uğrayarak sonuçsuz kaldı.

Yavuzyılmaz’ın gözbebeğim olarak nitelediği araştırma önergesinde şu ifadeler yer aldı:

“Uçakta CVR (kokpit ses kayıt cihazı), FDR (uçuş verileri kayıt cihazı), EGWPS (geliştirilmiş yere yakınlık uyarı cihazının) gayri faal durumda olduğu tespit edildi. Kaza sonrasında uçağın enkazını incelemek üzere görevlendirilen kaza kırım ekibi “Uluslararası Kaza Tahkikat Eğitimi” almadığı ortaya çıktı. Heyetin başkanı olan Feridun Seren aynı zaman da BBP eski Genel Başkanı Muhsin Yazıcıoğlu ve 5 kişinin hayatını kaybettiği şaibeli helikopter kazasının raporunu hazırlayan heyetin de başkanıdır. Feridun Seren, helikoptere ait cihazların çalınmasına iştirak etmek, suç delillerini karartmak, sahte tutanak düzenleme ve silahlı terör örgütü FETÖ üyeliği' suçlamalarıyla tutuklanarak Malatya Ağır Ceza Mahkemesinde yargılandı.

Sabotaj şüphesindeki bir diğer iddia ise FETÖ Terör örgütünün Isparta yapılanmasıyla ilgili hazırlanan iddianamedir. FETÖ'cü Muammer Görgeç'in cep telefonundaki yaklaşık beş dakika süren ses kaydına göre, Görgeç ile kimlikleri tespit edilemeyen iki kişinin Isparta'daki uçak kazasıyla ilgili konuştuğu iddia edilmektedir.

Sabotaj iddialarının en önemli argümanlarından bir diğeri Wikileaks belgeleridir. Belgelerde kazanın yaşandığı günün akşamı, dönemin Sivil Havacılık Genel Müdürü Ali Arıduru'nun, Amerika Büyükelçisi'ni telefonla arayıp “ABD ile olan işbirliğinin gizli tutulmasını istediği” öne sürülmektedir.

Kazada yaşamını yitiren ve toryum elementinden nükleer eneçi elde etme konusunda kritik önemdeki bilgilere ulaştığı öne sürülen Prof. Engin Arık'a ait olan bavul ve çalışmalarının bulunduğu dizüstü bilgisayarı gibi kişisel eşyalarına ise halen ulaşılamamıştır.

07.03.2007 ve 20.03.2007 tarihlerinde yapılan BTYK 15. ve BTYK 16. Toplantılarında; 2007-2015 dönemi “Ulusal Nükleer Teknoloji Geliştirme Programı” geliştirilmesi kararı alındıktan sadece 10 gün sonra 30.03.2007 tarihinde uçak kazası gerçekleşmiştir. Olay bütünüyle ele alındığında, Türkiye'nin ekonomik kalkınmasının, enerji bağımsızlığının, sosyal gelişme ve milli güvenlik hedeflerinin akamete uğratılması adına kuvvetli şüpheler bulunmaktadır.”

deniz-yavuz1.jpgdeniz-yavuz2.jpgdeniz-yavuz3.jpg

TEKZİP VE DÜZELTME

t-015.jpgt1-063.jpg

İlgili Haberler