Yerli ve Milli hayalimiz

A+A-
Orhan UĞUROĞLU

AKP iktidarı, 18 yıllık icraat döneminde vatandaşları, "Yerli ve Milli" sloganları ile avuturken, gerçekler hiç de öyle değil.

Örneğin hayal proje yerli ve milli otomobil üretimi ile başlayalım. Geçenlerde yerli ve milli denilen ve şimdilik TOGG adı verilen otomobilin bataryası için Çinli Farasis şirketi ile anlaşma imzalandı.

TOGG ya da marka adı ne olacaksa bu yerli ve milli otomobil elektrikli olarak üretilecek.

Elektrikli otomobilde biliyoruz ki en önemli iki parçası var.

Birincisi batarya.

Çünkü batarya otomobilin ful şarj ile yapacağı maksimum kilometre açısından çok önemli.

Bazı markaların ürettiği ya da kullandığı bataryalar ile araçları maksimum 150-250 kilometre yapıyor ve ful şarj için yaklaşık 2-3 saat beklenmesi gerekiyor.

Yerli ve milli ilk Türk otomobilinin kritik ve önemli parçalarını bakalım kim üretecek?

-   Tasarım: İtalyan Pininfarina

-   Elektrikli motor: Alman Bosch

-   Batarya: Çinli Farasis

-   Aktarma organları: Alman EDAG

-   Şasi sistemleri: İngiliz Mira

-   Marka: Türk TOGG (Şimdilik)

Elektrik / Elektronik parçalar acaba hangi ülkenin ürünü olacak?

İşçilik derseniz Türk işçisinin üreteceği otomobilin kalitesinin yüzde yüz olacağından eminim.

Yerli ve Milli otomobilin sahibi kişi, kurum ve kuruluşların da yüzde 100 yerli ve milli olması elbette gurur verici.

TOGG'u üretecek babayiğitler yerli ve milli ilk Türk otomobilinin yüzde kaçı Türk malı olacak açıklasınlar ki millet öğrensin.

Yukarıdaki listeye bakınca ilk Türk otomobili için yerli ve milli diyebilir miyiz?

Değerli okurlarım,

AKP'nin yerli ve milli sloganına elbette inanmıyorum.

Ama inanıyorum ki, Türk markası ile bir otomobil üretmek de güzel bir yatırımdır.

Bu güzelliğin en önemli diğer bir yönü ise sadece Türkiye'ye değil dünyada pazarlayabilmektir.

Dünya devi otomobil üreticilerinin dev markaları ile rekabet edebilecek maliyette bu otomobili üretebilecek miyiz?

Alman, Amerikan, Fransız, İtalyan, Kore, Japon gibi ülkelerin markaları karşısında Türk markasının rekabet gücü olacak mı?

Değerli okurlarım,

AKP, 18 yıl boyunca Türkiye'nin "millî ve yerli" firmalarını yabancılara "babalar gibi" sattı. Örnekler vermek gerekirse;

-   Türk Telekom, %100 "Millî ve Yerli" idi, Lübnanlı Hariri ailesine satıldı, parası dahi alınamadı, kredi veren bankaların sırtına kaldı.

-   Telsim, %100 "Millî ve Yerli" idi, %100 İngiliz oldu.

-   Turkcell'de yabancı ortaklıkların payları arttı, yerli kurucu Mehmet Emin Karamehmet'in hisseleri Varlık Fonu tarafından elinden alındı.

-   TÜPRAŞ, %100 "Millî ve Yerli" idi, İngiliz'ler ortak oldu.

-   PETKİM, %100 "Millî ve Yerli" idi, Azerbaycan Socar şirketine satıldı.

-   Tekel, %100 "Millî ve Yerli" idi, içki ve sigara üretimi yabancıların oldu.

-   Digitürk, %100 "Millî ve Yerli" idi, Katar şirketine satıldı.

-   Turkcell, %100 "Millî ve Yerli" idi, Finlandiya şirketi yarısına sahip oldu.

-   Tank Palet Fabrikası Katar - BMC ortaklığına verildi

-   Bankalarımızın yüzde 75'i yabancıların kontrolünde...

-   Sigortacılık sektörünün yüzde 70'i, ilaç pazarının yüzde 70'i, akaryakıt sektörünün yüzde 65'i, doğal gaz sektörünün yüzde 15'i, elektrik piyasasının ise yüzde 40'ı yabancıların elinde…

Değerli okurlarım,

Müthiş bir haber aldım.

1987 yılında temelleri Ali ve Nesimi Fatinoğlu tarafından atılan Fatinoğlu Holding, 100 milyon Euro yatırımla taşıma ve istifleme sektöründe faaliyet gösteren dünya devi İtalyan Pegasolift'i satın aldı.

Ali Fatinoğlu'nu aradım ve ne kadar mükemmel bir iş yaptıklarını öğrendim.

Fatinoğlu diyor ki;

"Şirketi komple satın aldık, söküp Manisa Akhisar'a monte ettik 48 bin metrekare alan üzerinde kurulu taşıma ve istifleme tesislerinde üretim yapısını tamamladık

Pegasolift'in 95 ülkede 970'in üzerinde satış noktası artık Türk markası satacaklar.

Yeni nesil elektrikli forklift üretiyoruz, son dönemde Türkiye'nin acil ihtiyacı olan bir üründü. Çevre dostu, kapalı mekanlarda kullanılma zorunluluğu olan ekonomik bir ürün.

Yatırım kendini 2 yılda amorti ediyor. İşletme giderleri az, kullanımı son derece kolay ve rahat. Ürünün yerlilik oranını yüzde 85'e çıkarıyoruz...

30-35 bin Euro'ya satılan bir elektrikli forkliftlerin tamamı Türkiye'ye ithal geliyordu... Şimdi 95 ülkeye ihraç edeceğiz.

Yerlilik oranını giderek arttırarak istihdama da teknolojinin gelişmesine de katkı sağlayacağız.

Milyarlarca dolarlarının da ülkemizde kalmasını sağlayacağız.

Pegasolift olarak Kasım 15'te seri üretime, elektrikli forklifte ise Kasım başında tam kapasite üretime geçiyoruz. Transpalette ise seri üretime yıl sonunda geçeceğiz."

Değerli okurlarım,

Yüzde yüz yerli ve milli Türk firması Fatinoğlu Holding'i ve bu dev yatırımı Türkiye'ye kazandıran Fatinoğlu ailesi ile gurur duyuyor ve yürekten kutluyorum.

İnanıyorum ki TOGG da, bizleri gururlandıracak başarılara yerli ve milli üretim oranını arttırarak ulaşır.

  • Yorumlar 4
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Yazarın Diğer Yazıları
Tüm Hakları Saklıdır ©
Yeni Çağ Gazetesi

İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel: (0212) 452 40 40
Faks: (0212) 452 40 58