Yusufeli Barajı ve HES projesi nedeniyle yeniden düzenlenen yol ağının bir parçası olarak tasarlanan bu özel viyadük, saat 08.00 itibarıyla araç geçişlerine izin vermeye başladı.
Yusufeli Barajı ve HES projesi nedeniyle yeniden düzenlenen yol ağının bir parçası olarak tasarlanan bu özel viyadük, saat 08.00 itibarıyla araç geçişlerine izin vermeye başladı.
150 metre yükseklikte ve 685 metre uzunlukta "çelik orthotropic köprü" olarak planlanan Yusufeli Merkez Viyadüğü, itme-sürme tekniği kullanılarak yapıldı.
Açılışı yapılan Yusufeli Merkez Viyadüğü ile Yusufeli ve çevresindeki köyler ile Artvin arasındaki ulaşım mesafesi 15,5 kilometre, süresi ise 25 dakika kısalacak.
Viyadük sayesinde trafik daha güvenli ve konforlu hale gelirken, yıllık 43 milyon lira tasarruf edilmesi bekleniyor.
"YAKIT VE ZAMANDAN TASARRUF EDECEĞİZ"
Viyadükten geçen yerel halktan Nuri Kılıçlıoğlu, uzun süredir viyadüğün açılmasını beklediklerini belirterek, "Çok mutluyuz. Artvin'e, Erzurum'a giderken zorlu bir yoldan geçmek zorundaydık. Yol kötü ve mesafe uzaktı. Şimdi her şey çok daha iyi. Yakıt ve zamandan tasarruf edeceğiz. Köprünün yapımında emeği geçen herkese minnettarız" dedi.
Yerel halktan Mehmet Yılmaz, köprü yapılmadan önce 15 kilometre fazla yol katettiklerini ve bu durumdan kurtuldukları için memnuniyetini ifade etti.
Yılmaz, viyadük sayesinde artık ilçeye daha rahat ulaşabileceklerini belirterek, "Çevredeki bazı köylerde yaşayanlar, uzaklık nedeniyle Yusufeli yerine Artvin'e gidiyorlardı. Artık ilçemize gelecekler. Bu, ilçe esnafına da fayda sağlayacak. Devletimize ve emeği geçen herkese teşekkür ederiz" diye konuştu.
Şükrü Çakaloğlu ise viyadüğün ilçeye çok şey katacağını belirterek, "Vatandaşlar rahat bir nefes aldı. Yollar çok uzaktı, şimdi daha kısa. Bakanımıza ve devletimize teşekkürlerimizi sunuyoruz" ifadesini kullandı.