Okula yeni başlayan çocuğun sorunları... (2)

Hiperaktif özelikler taşıyan çocukların hayal güçleri oldukça geniş ve zengindir. Çocuk ailesinden duyduğu herhangi bir negatif kelimeyi gözünde büyütür, korkuya dönüştürür. Hiperaktif özellikler taşıyan çocuklar hareketli ve kıpır kıpır oldukları için öğretmenlerinden sık sık uyarı alabilirler. Bu uyarılar çocuğun paniğe girmesine sebep olabilir. Ayrıca kendisine yapılan uyarılar onun okuldan uzaklaşmasını ve okulu cezalandırıcı bir ortam gibi görmesine sebep olabilir. Okulda bana kızıyorlar hep beni uyarıyorlar ben evde annemle rahat rahat oturayım kimse beni eleştirmesin diye düşünebilir. Çocuk isteyerek bilerek değil ama farkında olmayarak bazen de konuşur ya da kıpırdar veya yanındaki arkadaşının dikkatini dağıtır. Bu tür durumlarda birkaç uyarıdan sonra ister istemez ceza da alabileceği için okula ve öğretmenine kızmaya başlar. İşin başından Okula gitmek için deli olurken şmdi okula gitmemek için elinden gelen her türlü zorluğu çıkarmaya başlar. 
Böyle durumda onu okula göndermek konusunda ısrarcı olmak aileler için hiç mümkün olmaz. Aileler kısa bir süre evde kalsın iyileşsin sonra gider diyerek okula gitmemesini onaylayabilirler. Ailelerin hassas noktalarını fark etmiş olan çocuk bu konuda aileyi baskı altında tutabilir. Bir süre böyle bir aradan sonra okula gitmek daha zor ve korkutucu olur. Böyle durumlarda ailelerin yapması gereken çocuklarının okula gitmek istememe durumunda birkaç gün okula gtmese ne olur dersler daha başlamadı dememelidirler. Bu yaklaşım çocukların okuldan soğumalarına sebep olabilir. Çocukların kafasındaki korkuyu ortadan kaldırabilmek için öğretmen ile aile işbirliğ yapmalı, zaman zaman bu işbirliğine rehber öğretme ve de psikolog destek vermelidirler.

Yazarın Diğer Yazıları