Sömestir tatili (1)

Okulların tatile girmesi hem aile hem de çocuk için güzel ve mutlu bir haberdir. Bir yoğun yıl geçirdiniz, yoruldunuz, acı tatlı anılar yaşadınız. Tatil kelimesi her zaman mutlu, neşeli, ve de eğlenceli anlamları içeriyor. Yanlış bir beklenti olarak tatil kelimesi hem velilerimiz hem de öğretmenlerimiz için çocukların dinlenmeleri, koşup oynamaları, eğlenmeleri olarak ayrılmış bir süre olarak düşünülmez. Çocuklardan istenilen tatil süresince ders çalışmalarıdır. Aileler dersleri iyi olan çocuklarından da derslerini daha iyi yapmalarını, bildiklerini unutmamaları için bile ders çalışmalarını isterler. Hiperaktif çocuklar ise ödevlerini tamamlamakta zorlanırlar Özellikle öğretmenleri kitap okuma ödevi verdiyse bu konuda felaketi yaşarlar. Ağlarlar, tatilin bittiği gün ödev verilen kitapları eline bile almadığını görürsünüz. Bu çocukların kitap okumaları yavaştır. Bir kitabı uzun sürede bitiremeyecekleri için pek çok kitaba başlarlar ve yarım bırakırlar, kitapların arkalarındaki özetleri okuyarak kitabı okumuş gibi yaparlar. Kitabın içinde yazılanlar çok merak ederler ama okuma hızları çok düşük olduğu için bir kitabı bitiremezler, bitiremedikçe sinirlenirler ve mutsuz olurlar. Onları bu çözümsüz durumdan kurtarabilmek için ailelerin yapmaları gereken en doğru uygulama böyle çocuklara sürekli olarak kitap oku diye baskı yapmamak, bu baskı yerine onlara kitabı işbirliği yaparak birlikte okumanın tadını vermek ve bu çocukların okuma hızının artması için özel egzersizler yaptırmak uygun olacaktır. Örneğin seçilmiş olan sabit bir paragrafı
3 kere okutturmak ve ilk okuyuştan sonra çocuğun okuduğu fazla kelime sayısına göre onu ödüllendirmek ve bu çalışmayı her gün bazen günde 3 defa yapmak çok etkili olacaktır. Bazen de çocuğu sıkmamak açısından günde bir defa yapmak ona yardımcı olacaktır.   
(Devam edecek)

Yazarın Diğer Yazıları