Webtekno'dan Ümit Kılınç'ın haberine göre sosyal medya devi Instagram, influencer'lara karşı önlem almayı planlıyor.Şirket, influencer'larınpaylaşımlarında o paylaşımın sponsorlu olup olmadığı konusundabilgi sunmadığınıbelirtti.

GELİR KAZANMAK ADINA YENİ YOLLAR ÜRETTİLER

Sosyal medyanın ve internet kullanımının tüm dünyada yaygınlaşmasıyla insanlar,gelir kazanmak için yeni yollarda ürettiler.Fazla sayıda takipçiye sahip olan influencer'lar, çeşitli markalarla anlaşarak onların ürünlerine veya hizmetlerine paylaşımlarında yer veriyorlar. Kısacası sizin profiliniz, markalarınızın sesini duyuracakları birreklam platformuhaline dönüşüyor.

Ancak Instagram'ın bu durumubaş etmesi zor bazı sorunlarıda ortaya çıkardı. Platformda dolaşan normal kullanıcılar, gördükleri paylaşımlarınsponsorlu bir paylaşım olup olmadığınıartık anlayamaz oldu. İşte Instagram,Birleşik Krallık tarafındanyapılan bir açıklamanın ardından bu işin peşine düştü.

ARTIK HEDEF HALİNDELER

Birleşik Krallık,Instagram'dakiçoğu influencer'ınpaylaşımlarında o paylaşımın sponsorlu olup olmadığı konusundabilgi sunmadığınıaçıkladı. Takipçilerini sponsorlu içerikleri nedeniyle kaybetmekten korkan influencer'ların bu davranışı, aslında sektörü de olumsuz etkiliyordu.

İşte bu nedenle Instagram,yeni açıklamaya göreartık sponsorlu paylaşımlarını sponsorlu olarak işaretlemeyeninfluencer'ları markalara ve işletmelere bildireceğiniaçıkladı.