Kafasını koparıyor yeni vücuda bürünüyor. Japon bilim insanları şaştı kaldı. Bütün organlarını geride bırakıyor

Japon bilim insanları, denizde yaşayan bir salyangoz türünün başını kendi kendine koparabildiğini ve daha sonra kendine yeni bir vücut edinme sürecine (ototomi) girdiğini ortaya çıkardı. Konuyla ilgili konuşan araştırmacılar, "Ototomiden hemen sonra kafanın hareket ettiğini görünce şaşırdık" ifadelerini kullandı.

Independent Türkçe''de yer alan habere göre, Current Biology isimli hakemli bilim dergisinde yayımlanan araştırmada, laboratuvarda yetiştirilen ve yaban hayatından alınan deniz salyangozlarını incelendi. Bilim insanları yapılan inceleme sonrası, denizde yaşayan bir salyangoz türünün başını kendi kendine koparabildiğini, daha sonra bu kafanın tamamen yeni bir vücut geliştirebildiğini keşfetti.

SÜRECİ 1 AYDA TAMAMLIYOR

Latince ismi Sacoglossan olan deniz salyangozunun "ototomi" diye adlandırılan bölünmeden sonra yeni bir vücut edinme sürecini bir aydan kısa süre içinde tamamladığı ortaya çıktı.

"HAREKET ETTİĞİNİ GÖRÜNCE ŞAŞIRDIK"

Nara Kadın Üniversitesi''nden Araştırmacı Sayaka Mitoh, "Ototomiden hemen sonra kafanın hareket ettiğini görünce şaşırdık" dedi.

ORGANLARINI GERİDE BIRAKIYOR

Ototomi sürecine giren deniz canlıların, kalplerini, böbreklerini, bağırsak ve üreme organlarını geride bıraktığı ve boynundan itibaren vücudundan ayrıldığı görüldü. Geride bırakılan vücutlar bir süre sonra çürümeye yüz tutarken, kafalarsa alglerle beslenmeye başlıyor ve bir hafta içinde yeni bir kalp üzerinde çalışmaya girişiyordu.

PARAZİTTEN KURTULMA AMAÇLI YAPIYOR

Salyangozların bu ototomi mekanizmasını, vücutlarını istila eden bir parazitten kurtulmak için geliştirmiş olabileceği düşünülüyor. Bu sıra dışı sürecin, vücuttaki tüm doku ve organların yapısını oluşturan kök hücreler sayesinde mümkün olduğu tahmin ediliyor.