26 Temmuz 2021 Pazartesi
İstanbul Hava durumu İstanbul 23°C
Doviz verileri
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN

Meğer beyne kadar etkiliyormuş. Farkında olmadan bol bol tüketiyoruz ama faydası sandığımızdan daha çok

Özellikle serotonin seviyesinde meydana gelen azalma öğrenme, ruh hali, uyku ve damar sağlığı başta olmak üzere kaygı, migren, kusma ve iştah kaybı gibi rahatsızlıkların oluşmasında önemli bir role sahip. Serotonin seviyesini yükseltmek için mutlaka bu besinleri tüketmek gerekiyor. İşte serotonin seviyesini yükselten ve beyni direkt etkileyen besinler...

Haber Giriş: 8 Aralık 2020 Salı - 16:22
Son Güncelleme: 8 Aralık 2020 Salı - 16:18
Takip Et
Meğer beyne kadar etkiliyormuş. Farkında olmadan bol bol tüketiyoruz ama faydası sandığımızdan daha çok
+
Aa
-

Takvim Gazetesi’nde yer alan habere göre, Serotonin, beynin bir bölgesinden diğerine gönderilen sinyallerin taşınmasına yarayan, sinir taşıyıcısı (nörotransmitter) kimyasaldır. Birincil işlevleri beyin bölgesinde olmasına karşın ana kaynağı sindirim sistemi ve kandaki pıhtı hücreleri olan trombositlerdir.

Serotonin seviyesinde meydana gelen azalma öğrenme, ruh hali, uyku ve damar sağlığı başta olmak üzere kaygı, migren, kusma ve iştah kaybı gibi rahatsızlıkların oluşmasında önemli bir role sahiptir.

SEVİYESİ ÇOK ÖNEMLİ

Serotonin seviyesini yükseltmek için pek çok ilaç bulunmaktadır ve antidepresanların çoğu serotonin seviyesini arttırıcı etkiye sahiptir.

Ancak serotonin azlığı, ilaç kullanmanızı gerektirecek kadar ciddi bir boyutta değilse beslenmenize serotonin (serotonin üretimine yardımcı olan) içeren yiyecekleri ekleyerek eksikliğinin neden olduğu sorunları önemli oranda azaltabilirsiniz.

SEROTONİN İÇEREN BESİNLER

Serotonin içeren yiyecekleri "mutluluk veren", "ruh halini yukarı çeken", "enerji veren" yiyecekler olarak adlandırmak pek yanlış olmaz. Çünkü serotonin eksikliği kendini çoğunlukla nedeni tam olarak belirlenemeyen mutsuzluk, halsizlik, uykusuzluk olarak gösterir. Bu gıdaları daha çok tüketerek serotonin seviyesini yükseltebilirsiniz. İşte mutluluk veren besinler…

ET:

Somon, ton balığı, sardalye gibi balıklar doğal bir aminoasit olan ve serotonin üretiminde kullanılan bir aminoasit olan "triptofan" için mükemmel kaynaklardır.

image-004.jpg

YEMİŞ VE TOHUMLAR:

Ceviz serotonin üretimi için özellikle yararlıdır. Keten tohumu, ay çekirdeği, kabak çekirdeği, susam, yer fıstığı, badem ve kaju fıstığı vücutta serotonin seviyesini arttıran diğer yemişler arasındadır.

background5-1024x684.jpg

SÜT ÜRÜNLERİ:

Ete ürünlerine göre daha az olmakla birlikte serotonin üretiminde kullanılan "triptofan" içeren süt ve peynir çeşitleri serotonin seviyesini arttırmak ve korumak için tüketilebilir.

kak-sdelat-tvorog-iz-kefira-recept-3.jpg

SEROTONİN İÇEREN YİYECEKLER LİSTESİ:

Ay Çekirdeği

Badem

Bezelye

Çikolata

Ceviz

Çilek

Brokoli

Elma

Domates

Enginar

Greyfurt

Ispanak

İncir

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nijerya'da sel felaketi: 15 öldü
Nijerya'da sel felaketi: 15 öldü
Nijerya'da sel felaketi: 15 öldü
Aydın'da korkunç kaza: 1 ölü, 7 yaralı
Aydın'da korkunç kaza: 1 ölü, 7 yaralı
Aydın'da korkunç kaza: 1 ölü, 7 yaralı
Hollanda'da 132 milyon euroluk kokain ele geçirildi
Hollanda'da 132 milyon euroluk kokain ele geçirildi
Hollanda'da 132 milyon euroluk kokain ele geçirildi
Uludağ'da kaybolmuştu! Güzel haber geldi
Uludağ'da kaybolmuştu! Güzel haber geldi
Uludağ'da kaybolmuştu! Güzel haber geldi
İstanbul’da dolunay büyüledi
İstanbul’da dolunay büyüledi
İstanbul’da dolunay büyüledi
Belçika'da sokaklar göle döndü
Belçika'da sokaklar göle döndü
Belçika'da sokaklar göle döndü
Sardinya Adası'nda yangın: 1500 kişi tahliye edildi
Sardinya Adası'nda yangın: 1500 kişi tahliye edildi
Sardinya Adası'nda yangın: 1500 kişi tahliye edildi