27 Eylül 2021 Pazartesi
İstanbul Hava durumu İstanbul 26°C
Doviz verileri
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN

A Haber'e TRT kıyağı

Cumhurbaşkanı Yardımcısı Fuat Oktay, CHP’li Mahmut Tanal’ın soru önergesine verdiği cevapta, 'A Haber’e TRT kıyağı’ belgelerine değinmedi.

Haber Giriş: 31 Ekim 2019 Perşembe - 11:09
Son Güncelleme: 31 Ekim 2019 Perşembe - 11:13
Takip Et
A Haber'e TRT kıyağı
+
Aa
-

ATV, A Haber, A Haber Radyo ve A Spor gibi yayın organlarını bünyesinde barındıran Turkuvaz Aktif Televizyon Prodüksiyon A.Ş.’nin şifahi talimatlarla TRT’nin kaynaklarından yararlandırıldığı ortaya çıkmıştı.

CHP İstanbul Milletvekili Av. Mahmut Tanal’ın soru önergesine cevap veren Cumhurbaşkanı Yardımcısı Fuat Oktay, önergede belirtilen ve doğru olup olmadığının sorulduğu iktidar yakın A Haber Radyo’nun TRT’nin alt yapısını kullandığını ortaya koyan e-posta içeriği, tutanak, ve resmi yazılara hiç değinmedi.

TRT’nin, mevcut istasyonların atıl kapasitelerinin değerlendirilmesi amacıyla “TRT Genel Müdürlüğü Verici Tesislerinde Kamu/Özel Yayın Kuruluşları Sistemleri İçin Altyapı Tahsisine İlişkin Sözleşme” kapsamında kamu/özel yayın kuruluşları ile sözleşme yaptığını belirten Oktay, “Bahsi geçen sözleşme ile kurumun vericileri kiralanmamakta, sadece istasyon alt yapı tahsisi sağlanmaktadır. Bu doğrultuda tüm kurum/kuruluşlar; talep edecekleri istasyonun kapasitesinin uygun olması durumunda, ‘Verici İstasyonları Özel/Kamu Kanallara Ait Ücret Tarifesi’ üzerinden protokol/sözleşme imzalanması suretiyle alt yapıdan faydalanabilmektedir” dedi.

İŞTE CEVAPLANMAYAN O BELGELER

CHP’li Mahmut Tanal’ın Cumhurbaşkanı Yardımcısı Fuat Oktay’ın cevaplandırması talebiyle TBMM Başkanlığı’na sunduğu soru önergesinde, Turkuvaz Aktif Televizyon Prodüksiyon A.Ş.’nin TRT’nin kaynaklarını kullandığını gösteren 4 Haziran 2018 tarihli e-posta içeriği, tutanak, ve resmi yazı yer alıyordu.

Buna göre, Kürşat Bahadır Onat, Murat Kuru, Mustafa Bilgin ve Mehmet Yıldız imzasıyla 1 Haziran 2018 tarihinde hazırlanan tutanakta, “TRT Erzurum Müdürlüğü sorumluluk sahasında bulunan Narman Aşağıyaylalar ve Hınıs-Merkez TV-FM verici istasyonlarına Turkuvaz Aktif Televizyon Prodüksiyon A.Ş. teknik ekibi tarafından 300W FM Verici ve anten sistemleri (birer adet dipol anten kullanılarak) kurulumları Başkanlığımız bilgisi dahilinde yapılmıştır” denilerek, Turkuvaz Medya Grubu’nun bir kamu kuruluşu olan TRT’nin kaynaklarını kullanmasına izin verildiği itiraf ediliyordu.

m1-041.jpgm2-037.jpg



“HALİS BEY MERHABA, BİLGİNİZ DAHİLİNDE TURKUVAZ…”  
 

Yine TRT Erzurum Müdürlüğü’nde verici hizmetlerinden sorumlu kişi olan Mustafa Kibaroğlu’nun 4 Haziran 2018 tarihinde “Hınıs Merkez Turkuaz FM Radyo Montajı” başlığıyla TRT Ankara Verici İşletmeleri Müdürü Halis Yalçın’a gönderdiği e-postada, “Halis bey merhaba; Müdürlüğümüz coğrafi görev alanında hizmet vermekte olan, Hınıs merkez ve Narman Aşağıyaylalar verici istasyonlarımıza, sizin de bilginiz dahilinde Turkuvaz Aktif Televizyon Prodüksiyon A.Ş. tarafından sistem kurulumu yapıldığını ve bunlara dair belgelerin ekte gönderildiğini bildirir, işlerinizde kolaylıklar dilerim. Mustafa Kibaroğlu” ifadeleri yer alıyordu.

kolaylik.jpg
 

“GEREKLİ PROTOKOLLLER YAPILMADI” UYARISI

TRT Erzurum Bölge Müdürü Ayça Alemdar tarafından 22 Nisan 2019’da TRT Verici İşletmeleri Dairesi Başkanlığı’na gönderilen resmi yazıda ise “Başkanlığımızın şifahi talimatı doğrultusunda; Müdürlüğümüze bağlı Hınıs-Merkez ve Narman Aşağıyaylalar TV/FM verici istasyonlarında Turkuvaz Aktif Televizyon Prodüksiyon A.Ş. personelince bina ve plon kullanılmak suretiyle montajı yapılarak A Haber FM yayını devreye verilmiş, fakat geçen süre içerisinde gerekli protokoller yapılmamıştır” denilerek, A Haber Radyo’nun TRT’nin verici istasyonlarını kullanmasına rağmen Turkuvaz Aktif Televizyon Prodüksiyon A.Ş.’yle herhangi bir sözleşme, protokol imzalanmadığı aktarılıyordu.

 

 

 

 

 

 

 

 

Trabzonspor liderlik için sahaya çıkıyor
Trabzonspor liderlik için sahaya çıkıyor
Trabzonspor liderlik için sahaya çıkıyor
Google 23. Yaş günü Doodle’ını yayınladı
Google 23. Yaş günü Doodle’ını yayınladı
Google 23. Yaş günü Doodle’ını yayınladı
Serenay Sarıkaya 2 reklam filmi için servet kazanacak
Serenay Sarıkaya 2 reklam filmi için servet kazanacak
Serenay Sarıkaya 2 reklam filmi için servet kazanacak
Roma’yı yaban domuzları istila etti
Roma’yı yaban domuzları istila etti
Roma’yı yaban domuzları istila etti
DEVA Partisi ilçe başkanının aracını kurşunlayan şahıs serbest bırakıldı!
DEVA Partisi ilçe başkanının aracını kurşunlayan şahıs serbest bırakıldı!
DEVA Partisi ilçe başkanının aracını kurşunlayan şahıs serbest bırakıldı!
İstanbul'da zehir tacirlerine operasyon: Çok sayıda kişi gözaltında
İstanbul'da zehir tacirlerine operasyon: Çok sayıda kişi gözaltında
İstanbul'da zehir tacirlerine operasyon: Çok sayıda kişi gözaltında
Türk Konseyi "Afganistan" gündemiyle olağanüstü toplanıyor
Türk Konseyi
Türk Konseyi "Afganistan" gündemiyle olağanüstü toplanıyor