Yeni tip koronavirüs (Kovid-19)salgını nedeniyle evlerine kapanan vatandaşlar, e-ticaret sitelerine ilgi gösterdi.Hürriyet'tenGizem Coşkunarda'nın haberine göreçok satılan ürünler arasındaepilatör, tıraş makineleri, ekmek yapma makineleri, ofis sandalyeleriveoyun konsollarıyer aldı.

Pratik mutfak araç gereçleri, pijama takımları ve dizüstü bilgisayar yükseltici gibi ürünlerin satışlarında da artış yaşandı.

Trendyol, GittiGidiyor,AvansasveHepsiburada'nın paylaştığı bilgiler şöyle:

Trendyol:

Mart ayı itibariyle bir önceki aya göre Trendyol’dan ilk defaalışverişyapan tüketici sayısı2 katınüzerine çıktı.

15 Mart itibariyle en çok satılan ürünler;pratik mutfak gereçleri,pijama takımı,terlik,cilt serumu,saç boyası,ağda,yüz temizleme cihazları, maskevepeelingürünleri, tıraş makineleri ve tartı oldu.

Pratik mutfak gereçlerineilgi yüzde 189 arttı. Kuaför, berber ve güzellik merkezlerinin kapanmasıyla cilt serumu yüzde 171,saç boyası yüzde 152, ağda yüzde 147,maske ve peeling ürünleri yüzde 107, yüz temizleme cihazları yüzde 104, tıraş makineleri yüzde 94 daha fazla satıldı.

Epilatöryüzde 724, bitki tohumu yüzde 249, fırın ve kek kalıpları yüzde 216, bitkisel bakım yağı yüzde 214, cımbız yüzde 172, rondo yüzde 165, saksı yüzde 163,tencere-tava setleriyüzde 153, manikür-pedikür seti yüzde 147,sınav hazırlık kitaplarına ilgiyse yüzde 129 arttı.

GittiGidiyor:

-İlk vakaların ardından özelliklesağlıkvemedikalgibi kategorilerde artış gözlemledik.

-Çevrimiçi eğitiminbaşlaması ve çoğu işletmenin evden çalışma sistemine geçmesiyle bilgisayar ve tablet aksesuarı satışlarında artış oldu.

-Evde olsa da hareketsiz kalmak istemeyenlerspor kategorimizdekisatışların nedeniydi.

-Yaşam alanlarını değiştirmek isteyenlerev tekstili, tamirvetadilat gereçleri,yapı malzemeleri gibi kategorilerde listelenen ürünlerin satışını arttırdı.

-Oyun konsolu, çocuk kitapları, hobi malzemeleri ve ev sinema sistemi gibi ürünlere olan talep de yükseldi.

-Maske, eldiven, bebek bezi, kedi-köpek maması,ilkyardım seti,cep telefonu, tıraş makinesi,dizüstü bilgisayar,yazıcı, tıraş bıçağı veelektrik süpürgesien çok satın alınan ürünler...

Avansas Genel Müdürü Sedat Anak:

İlk defa eve sipariş veren tüketicilerde ciddi bir artış gözlemledik.

-Mart ayının ortasından itibarentemizlik, sağlık, gıda,teknoloji kategorilerinde yoğunluk yaşandı. En çok satılan ürünler: Çay, kahve, dezenfektan, kâğıt havlu, ıslak mendil ve çamaşır suyu...

-Bireysel tüketici sayımızda bir önceki döneme göreyüzde 50oranında bir büyüme, yeni müşteri sayısındaysa yüzde 400 oranında artış gerçekleşti.

-Çalışma konforu ve ergonomiye yönelik alışverişlerde de artış oldu. Özellikleofis sandalyesi, masa, dizüstü bilgisayar yükselticigibi ürünler satın alındı.

Hepsiburada Ticari Grup BaşkanıMutlu Erturan:

Mart ayında, kullanıcılar ilk önce temizlik ürünlerine yönelim gösterdi. Ardından evdeyemekyeme, keyifli vakit geçirme, kişisel gelişim, iyi yaşam ve kişisel bakım konuları önemini hissettirmeye başladı.Temel gıda, temizlik ürünleri, sağlık ve güzellik, spor malzemeleri, kitap, hırdavat, anne-bebek ve çocuk kategorilerinde geçen seneye kıyasla iki kata varan talep oluştuğunu fark ettik.

-Evde rahatlık sağlayan giyim, hijyen ürünleri ve bağışıklık güçlendirici gıdalar da talep anlamında yükselişte... Kanaviçe, ahşap oyma seti, etamin gibi hobi malzemelerinde;kutu oyunlarında, spor ekipmanlarındaartış olduğunu gözlemledik.

-Ekmek yapma makinesi, çelik tencere,tost makinesi,blender, mikser gibi ürünlere de ilgi var.

-Ders ve test kitapları başta olmak üzerekitapkategorisinde de ciddi bir talep oldu.