Facebook ve Instagram, TikTok hesaplarıyla gündem oldu

Facebook ve Instagram, TikTok hesaplarıyla gündem oldu
Facebook ve Instagram en büyük rakipleri olan TikTok'da onaylanmış hesaplarını açtı. Peki ya bu hesapların amacı ne?

Doğrulanmış TikTok hesapları ortaya çıktı

ShiftDelete''de yer alan habere göre; popüler sosyal medya uygulaması Facebook, TikTok hesabı açmasıyla birlikte gündeme oturdu. Şuan itibariyle şirket henüz bir video yayınlamasa da 18,7 bin takipçiye sahip oldu. Facebook da artık bir Tiktok fenomeni mi olur yoksa influencerlarını mı takip eder hep birlikte göreceğiz.

Facebook ve Instagram’ın doğrulanmış TikTok hesapları ortaya çıktı

18,7 bin takipçiye sahip olan Facebook ve Instagram doğrulanmış hesaplarıyla birlikte popüler uygulama olan TikTok mecrasında çok yakın bir zamanda aktif hale gelebilir. TikTok daha öncesinde bir Instagram doğrulanmış bir hesap açarak uzun yıllardır Instagram platformunda aktif. Hatta Instagram’ın 481 milyon takipçisi varken TikTok’un ise 26,9 milyon takipçisi var.

Matt Navarra isimli sosyal medya uzmanı Twitter’dan hesabı keşfettiğini vurgulayarak “Umarım ki Reel logolu videolar paylaşırlar” diyerek yorum yaptı. Facebook daha öncesinde aktif olarak kullandığı onaylı Twitter hesabını dondurdu. Instagramcreators isimli hesaptan şirket paylaşımlar yapmaya da çoktan başladı.

Açılan yeni hesabın bir diğer kafa karıştırıcı özelliği ise biyografi kısmına yazılan açıklama oldu. Açıklamaya “İnsanların yalnız olmaktansa birlikte daha fazlasını yapabileceğine inanıyoruz” yazıldı. Bu açıklama kafa karıştırmasının yanı sıra şirketin Meta kullanıcı adıyla bir hesap açmaması da bir nebze daha saçma bir hal aldı.

Facebook hesabın onlara ait olduğunu doğruladı. Bir Meta sözcüsü, “Markalar, ürünlerini ve hizmetlerini kullanan kişilere her gün ulaşmak ve onlarla etkileşim kurmak için bazı sosyal medya platformlarımız da dahil olmak üzere çeşitli kanallardan yararlanıyor.” dedi.

Facebook gözüne Z kuşağını kestirdi

Facebook 2021 yılının son çeyreğinde aktif kullanıcı büyümesinde ilk defa bir düşüş göstermesinin ardından Z kuşağını daha fazla hedef almaya başladı. Açılan bu hesabın ise Z kuşağının ilgisini çekmek için olması çok olası.

Kısa video formatını TikTok’tan kopyalayarak kendine uyarlayan Facebook, geçtiğimiz günlerde kısa video formatını kendi uygulamasında da aktif hale getirdi. Zuckerberg, tarafından da büyük bir rakip olduğu kabul edilen platformda Instagram ve Facebook’un nasıl içerikler üreteceği ise merak konusu.