Japonlar eğlence sektörünü nasıl ele geçirdi

Japonlar eğlence sektörünü nasıl ele geçirdi
Anime sektörünün kurucuları Japonlar, souls türündeki oyunlarını nasıl yaydılar? Bu uğurda büyük yollar kateden Hayao ve Hidetaka Miyazaki nasıl çok sayıda ödüle layık görülmeye değer bulunmuşlardır? İşte detaylar...

WebTekno''dan aktarılan bilgilere göre; Asya''da ortaya çıkan animelerin, mangaların ve oyunların oluşmasında Japon merkezli içeriklerin gelişiminde kilit rol oynamış olan iki isim bulunmaktadır. Bunlar; Hidetaka Miyazaki ve Hayao Miyazaki''dir.

İki isim de uzun zamandır internette tanınıyor olsa da özellikle Hidetaka Miyazaki, Elden Ring oyunuyla son zamanlarda daha çok karşımıza çıkıyor. Elbette bu, Hidetaka’nın ilk gündem oluşu değil. Zira kendisi Souls türünün kilit oyunlarında, yani Dark Souls serisinde yönetmenlik yapmış, başarısıyla birçok ödüle layık görülmüştü. Buradaki başarısı, diğer birçok oyun şirketine ilham kaynağı oldu ve olmaya devam ediyor.

Hayao Miyazaki ise anime izleyenlerin, hatta animeye kenarından bakanların bile duyduğu bir isim. Yaşlanmanın eğlenceyi kenara bırakmaya bahane olamayacağını tüm dünyaya gösteren Hayao Miyazaki, animasyonun en büyük ustalarından biri olarak görülüyor. Çok sayıda ödüle layık görülen Hayao, Hidetaka’nın oyun dünyasındaki etkisine benzer bir etkiyi sinema dünyasında oluşturdu.

Bu bağlamda kabaca bu ikili, farklı alanlarda bildikleri yolları izleyip eğlence sektöründe Japonya’nın yerini adeta çerçevelemiş oldu.

ANİME DENİNCE AKLA GELEN İLK İSİM: HAYAO MİYAZAKİ:

Hayao, kendisini bir anime sanatçısından çok film yönetmeni, eserlerini ise animeden çok film olarak görüyor. Bu bağlamda kendisi, sadece hikayeleri anlatmak için animasyon tekniğini kullandığını söylüyor. 1941 yılında doğan Hayao, ilerleyen yaşına rağmen yaratıcılığından ve hikâye anlatıcılığı konusundaki yeteneğinden bir şey kaybetmemiş, birkaç kere emekli olduğunu açıklamış olsa da kendini yine kâğıt ve kalemin önünde bulmuştur.

"MODERN HAYATIN ÇÖKMESİNİ VE HER YERİ YABANİ OTLARIN KAPLAMASINI SABIRSIZLIKLA BEKLİYORUM."

Studio Ghibli’nin kurucu üyelerinden olan Hayao, stüdyonun bugünlere gelmesinde kilit rol oynadı. Yönettiği filmlerde özellikle doğa sevgisini aşılamaya çalıştı. Bunun yanında hayata dair sayısız önemli derslerin verildiği bu filmlerde ne çocukça bir anlatımı ne de çocukların anlayamayacağı derecede olgun bir anlatımı benimsedi. Bu durum da hâliyle her yaştan izleyiciyi eserlerine çekti.

Spirited Away, Nausicaa of the Valley of the Wind ve Porco Rosso gibi birçok eserin yönetmen koltuğunda oturmuş olan Hayao, geçmişten günümüze biriktire biriktire getirdiği devasa ünüyle anime kültürünü derinden etkiledi ve dünyanın farklı yerlerinde çok sayıda kişiye ulaşmasına zemin hazırladı.

FROM SOFTWARE’DA DENEYİMSİZ ÇALIŞANDAN GENEL MÜDÜRE:

1974 doğumlu olan Hidetaka aslında PlayStation 3’e çıkış yapan Demon’s Souls ile medyada tanınmaya başladı. Söz konusu oyun başta umutsuz vaka olarak görülüyordu. Bu da kaybedecek bir şey olmadığından iplerin Hidetaka''ya teslim edilmesini sağladı. Oyunun çıkışını takip eden birkaç ayda çok sayıda satışı gerçekleşti. Bu sayede yayımcılar, oyunu Japonya pazarının dışına taşıdı.

Hidetaka’nın Dark Souls ile devam eden başarısı Sony’nin de dikkatini çekince Bloodborne karşımıza çıktı. Buradan sonra Dark Souls 3’ü, Sekiro: Shadows Die Twice’ı ve son olarak gündemden düşmek bilmeyen Elden Ring’i gördük.

birçok bağımsız yapımcıya da ilham kaynağı oldu. Bugün Steam’e girdiğinizde birbirinden farklı sanat tasarımlarına, karakter çeşitlerine ve hikâye anlatımına sahip olan çok sayıda souls oyunu bulabilirsiniz. Bu durumu büyük ölçüde Hidetaka’nın azmine, kararlılığına ve yaratıcılığına borçluyuz.

SOULS OYUNLARININ AMACI SİZLERİ SİNİRDEN ÇILDIRTMAK DEĞİL

Bu oyunların zor olmasının sebebi oyunu bitirmek için daha fazla vakit harcamanız değil. Burada zorluk, başarı hissini sizlere tattırmak için araç olarak kullanılıyor. Söylediğimiz gibi, ne kadar yetenekli olursanız olun, bu oyunlarda karşınızdaki büyük düşmanları anlamazsanız onları geçmeniz imkânsıza yakın.

Bu, kendi tercihinize göre aldığınız silahların ve yine kendi tercihinize göre izlediğiniz yolun sizi ulaştırdığı bir durum. Yani bir düşmanın nasıl alt edileceğine dair videolar izleseniz bile zamanlamanız kötüyse, geliştirmek için oyunu yine sizin oynamanız gerekecek.

Bunca şeyin arasında direkt olarak bir hikâye de verilmiyor. Zorluklarına odaklandığınızdan souls oyunlarının hikayesi olduğunu düşünmemiş bile olabilirsiniz. Burada Hidetaka, direkt önlerine koymaktansa oyuncuların hikâyeyi çıkarım yaparak anlamasını tercih ediyor.

İlgili Haberler