Kamu Başdenetçisi Şeref Malkoç’tan ilginç CİMER açıklaması!

Kamu Başdenetçisi Şeref Malkoç’tan ilginç CİMER açıklaması!
Kamu Başdenetçisi Şeref Malkoç, CİMER’e 31 Ekim itibarıyla yapılan başvuruların toplamının 17 bin 145 olduğunu belirterek, “2019 yılında verdiğimiz karar sayısı 18 bin 527'dir. Yani bu yıl yapılan müracaattan daha fazla karar vermişiz." dedi.

Türkiye İktisadi Girişim ve İş Ahlakı Derneği'nin (İGİAD) düzenlendiği Türkiye İş Ahlakı Zirvesi’ne katılan Kamu Başdenetçisi Şeref Malkoç, burada yaptığı konuşmada Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi’nin (CİMER) çalışmalarına değindi.

CİMER’in çalışmalarından övgüyle söz eden Malkoç, “Halkın derdini anlatabileceği mekanizmaların olması olağanüstü bir şey. Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi önemli bir kuruluş. Siz müracaat ediyorsunuz, kimi şikâyet ettiyseniz bilgisini ona gönderiyor. Her şey açık ve böylece o yönetici de kendisine çeki düzen vermek zorunda kalıyor." dedi.

“HERKESİN AVUKATIYIZ”

"Biz halkın ve işverenlerin avukatıyız.” diyen Malkoç, “Kamu ile işi olan herkesin avukatıyız. Bu anlamda devlet ile minnet arasında bir barış köprüsüyüz. Biz mahkeme değiliz, 'evet karar veriyoruz', 'yargı değiliz evet karar veriyoruz', biz idareyi denetliyoruz. Nasıl mı? Kanunda 'şikâyet üzerine denetleyeceksin' demiş. Mahkemeye intikal eden işlere bakamıyoruz, onun dışında elektrik, su idaresi, belediye hizmetleri, valilik, il müdürlükleri, hepsiyle ilgili şikâyetleri alıyoruz. Adalete ulaşmada 3 unsur önemlidir. Birincisi kolay olması, ikincisi ucuz veya bedava, üçüncüsü de adaletin hızlı olmasıdır.

Kamu denetçiliği kurumuna yapılan başvuruların yüzde 80'inin elektronik ortamda yapıldığını belirten Malkoç, “Başvurulardan harç, başvuru, bilirkişi parası almıyoruz hepsini kendimiz karşılıyoruz. İnsanımız yeter ki derdini anlatsın ve şikâyetini yazsın, altındaki isim ve imza da doğru olsun.

“YAPILAN MÜRACATTAN DAHA FAZLA KARAR VERMİŞİZ”

Yasa düzenleyiciliğinin kurumla ilgili açık hüküm koyduğunu hatırlatan Malkoç, “'Kamu denetçiliği kurumuna başvuru yapıldıktan sonra kurum en geç 6 ay içinde karar verir.' diyor. 2019 yılı, 31 Ekim itibarıyla bize yapılan başvuruların toplamı 17 bin 145'tir. 2019 yılında verdiğimiz karar sayısı 18 bin 527'dir. Yani bu yıl yapılan müracaattan daha fazla karar vermişiz." ifadelerini kullandı.

“ŞİKÂYETÇİ VATANDAŞI KURUMA İHBAR ETME AMAÇLI ÇALIŞIYOR”

Ekşi Sözlük’te CİMER başlığı altına yorum yapan bir sözlük yazarı ise, geçmişte bir kamu kurumunun ‘CİMER sorumlusu’ olarak görev yaptığını belirterek, sistemin şikâyette bulunan vatandaşı, şikâyet edilen kuruma ihbar etme amaçlı kullanıldığına şahit olduğunu aktardı. Ekşi Sözlük yazarı, sistemin ‘kimi kime şikâyet ediyorsun’ şeklinde çalıştığı değerlendirmesinde bulundu.