Spotify, iki yeni reklam şirketi alarak uygulama içinde yeni güncellemeler yaptı

Spotify, iki yeni reklam şirketi alarak uygulama içinde yeni güncellemeler yaptı
Spotify, podcast alanında yaptığı yatırımlara hız düşürmeden devam ediyor. Son olarak, reklamcılık alanında 2 şirketi satın aldı.

Spotify, podcast reklamcılığı için bir adım daha attı

ShiftDelete - Spotify, son yıllarda podcast alanına yaptığı yatırımları bir hayli genişletti. Platform bugün yaptığı bir açıklamada, pazarın önde gelen podcast pazarlama ve reklam şirketlerinden ikisini daha bünyesine kattığını doğruladı. İşte detaylar…

Spotify, podcast reklamcılığı için bir adım daha attı

Popüler çevrimiçi müzik ve podcast platformu Spotify, sektörün önde gelen iki şirketi Chartable ve Podsights’ı satın aldığını duyurdu. Henüz anlaşmanın maliyetine dair bir açıklama yapılmadı. Fakat bu, platformun 2022 içinde yaptığı ilk podcast yatırımı oldu.

Podsights ve Chartable, podcast yayıncılarının, kimin dinlediğini, bir reklamı duyup duymadığını ve eğer duydularsa bunun sonucunda ne yaptıklarını belirlemek için kullanılan sistemleri uygulamaya eklemelerine olanak sağlıyor.

Spotify, Podsights’in sahip olduğu teknolojileri podcast alanı dışında da kullanmayı planladığını ve müzik içerisindeki sesli, videolu ve görüntülü reklamlar dahil olmak üzere, platformunun tüm alanlarında kullanacağını söyledi. Fakat Chartable’ın sahip olduğu özellikle SmartLinks gibi teknolojiler, reklamcılardan ziyade sadece poscast yayınlarında kullanılacak gibi duruyor.

Konuyla ilgili paylaşımındaysa Spotify, şunları söyledi:

Bu araçlar, yayıncıların kitle iç görülerini eyleme dönüştürmelerini ve nihayetinde işlerini büyütürken dinleyicilerini genişletmelerini kolaylaştıracak.

Spotify gibi şirketlerin, reklam verecek kişilerin kendi pazarı aracılığıyla reklam satın almasını istiyorsa, bu reklamları kimin dinlediğini ve bunları duyduktan sonra ne yaptığını daha iyi anlamak için teknolojiye ihtiyacı oluyor. Aslında bu satın alım da tam olarak bu noktadaki eksiklik yüzünden gerçekleşti diyebiliriz.

Popüler platform, son yıllarda reklam teknolojisi, sesli kitaplar ve yaratıcı yetenekleri kapsayan podcast alanlarında bir yükseliş dönemi yaşıyor. Geçen yıl şirket, daha fazla popüler içerik sunabilmek ve tanıtmak için Whooshkaa, Podz, Findaway ve Locker Room’u satın almıştı. Öncesindeyse piyasanın önemli podcast reklam platformlarından Megaphone’u bünyesine katmıştı.