Tüm dünyada gençler arasında oldukça popüler olan sosyal medya platformu TikTok, cuma günü yaptığı açıklamadasiyasi reklamlara izin vermeyeceğiniçünkü insanların TikTok’a eğlenceli videoları paylaşmak ve izlemek için girdiğini, TikTok'un başka hiçbir platforma benzemediğini ifade etti.

Çinli firma ByteDance'eait olan TikTok’un küresel iş çözümleri başkan yardımcısı Blake Chandlee, yayınladığı bir blog yazısındakullanıcıların TikTok platformunda kendilerini benzersiz şekilde hissettiklerini, uygulamanın zaman harcamak için eğlenceli bir yer olduğunu ve platformun ruhuna aykırı olduğu için siyasi reklamlara izin vermeyeceklerini belirtti.

"TİKTOK SİYASİ REKLAMLARA UYGUN BİR YER DEĞİL"

Merkezi Güney Kaliforniya'da bulunan TikTok, reklamverenlerin platforma uygun şekilde kısa süreli reklamlar paylaşmasına izin veriyor. Video reklamlarının yanı sıra hashtag reklamları da platformda oldukça yaygın. Chandlee,”Toplulukta yer alan herhangi ücretli reklamın platformun standartlarına ve içeriğine uyması gerekiyor. Ücretli siyasi reklamların niteliği gereği rekabetçi ve taraflı olması gerekiyor ancak bu, TikTok’a uygun bir şey değil “açıklamasında bulundu.

Facebook, Twitter ve YouTube gibi çevrimiçi platformlar, 2016 ABD seçimlerinde propaganda aracı olarak kullanıldığındanyanıltıcı siyasi söylem ve manipülasyonlarla mücadele için baskı altına alınmıştı. Daha önce Facebook, kötüye kullanımları önleme çabalarının bir parçası olarak siyasi reklamlarla ilgili kuralları sıkılaştırmıştı. Özellikle son günlerde Çin’in ABD ve Hong Kong ile yaşadığı gerginlikler, TikTok’un reklam politikasında değişikliğe gitmesine neden oldu. TikTok, geçen yıl dünya çapında 500 milyon kullanıcıya ulaşarakdünya çapındaki en popüler uygulamalardan biri oldu. Bilindiği gibi platform, iki yıl önce de Musical.ly ile birleşmişti.