Yazılım geliştirmeyi 'oyunlaştıran' Türk şirketi ABD pazarında

Yazılım geliştirmeyi 'oyunlaştıran' Türk şirketi ABD pazarında
Türk yazılımcılar tarafından geliştirilen ve işletmelerin kendi ihtiyaçlarına uygun yazılımları geliştirmelerine imkan tanıyan Octopod, ABD pazarına açıldı.

Toplamda 12 bin 500 kullanıcıya erişen ve dünyada 10 distribütörle çalışan Octopod, İstanbul Teknik Üniversitesi (İTÜ) ARI Teknokent'in Türk teknoloji şirketlerini ABD pazarına taşıdığı Innogate Uluslararası Hızlandırma Programı'yla ABD pazarına açıldı.

Octopod Yönetim Kurulu Başkanı Şenol Balo, AA muhabirine yaptığı açıklamada, işletmelere, ihtiyaç duydukları yazılımları, yazılımcıya ihtiyaç kalmadan geliştirme imkanı sunduklarını ifade ederek, "İşletmelere kod yazmalarına gerek olmadan, 'sürükle bırak' yöntemiyle, adeta 'oyun oynar gibi' yazılım geliştirme imkanı sunduk." dedi.

Dünya üzerinde her sektörde rekabetin yoğunlaştığını ve işletmelerin dijitalleşmesinin artık büyük bir zorunluluk haline geldiğini vurgulayan Balo, kurumların dijital dönüşümünde gerek duydukları yazılım ihtiyaçlarının daha hızlı, daha düşük maliyetle, gelişen teknolojilere göre değişim ve dönüşüme ayak uyduracak şekilde karşılanması konularında Ar-Ge faaliyetleri yürüttüklerini ve yeni nesil teknolojiler ürettiklerini anlattı.

Balo, Türk mühendislerin geliştirdiği Octopod'un, 2020’de 25 milyar dolarlık pazara ulaşacak "low code/no code" yazılım geliştirme pazarında dünyadaki ilk örnekleri arasında yer aldığını belirterek, şunları kaydetti:

"Dünyada ilk sıralarda, Türkiye'de ise bir ilk olan, no-code teknolojisi ile kod yazmadan iş uygulamaları geliştirme platformu Octopod, kurumsal dijital dönüşümde büyük önem arz eden yazılım geliştirme süreçlerinde yaşanan sorunları ortadan kaldıran bir inovasyon projesi, başka bir deyişle yeni bir yazılım dilidir. Barındırdığı özellikler ile iş dünyasını, maliyet etkin, ulaşılabilir ve hızlı geliştirilen iş uygulamaları ile buluşturan Octopod, yeni bir yazılım dili olarak yüksek verimlilik sunarken, modüler, esnek ve entegre yapısıyla her yerden erişim sağlıyor."

 

"ABD OFİSİNİ AÇARAK BÜYÜMEK İSTİYORUZ"

Octopod Yönetim Kurulu Başkanı Balo, Octopod'un Türkiye'de doğan bir milli marka olarak dünya piyasasında değer görmesinden mutluluk duyduklarını, Türkiye'nin teknoloji markalarından biri olmayı hedeflediklerini söyledi.

Küresel ölçekte ABD'yi bir sıçrama tahtası olarak gördüklerini ifade eden Balo, "Bizim öncelikli hedefimiz, ABD'de low code ve no code sektörünün çalışma dinamiklerini anlamak, rakiplerin stratejileri ile kendi strateji ve ürün konumlamamızı karşılaştırmak olacak. Hemen arkasından gerekli gördüğümüz eksik yönlerimizi tamamlayarak bize uygun yapıda Amerika ofisini açarak büyümek istiyoruz. Aynı zamanda Amerika üzerinden tüm dünyaya ulaşma politikası izleyeceğiz." şeklinde konuştu.