Dev tekstil markası pet şişelerden takım elbise üretti

Dev tekstil markası pet şişelerden takım elbise üretti
Damat markası ile tanınan Orka Holding’in Creative Direktörü Büşra Orakçıoğlu amacı olmayan markaların ayakta kalamayacağını belirterek geri dönüşümü odaklarına aldıklarını kaydetti. “Gezegenimizin geleceği için sihirli takım elbiseler ürettik” diyen Orakçıoğlu "Tekstil, dünyada en çok karbon salımı yapan ikinci sektör durumunda. Gezegenin geleceğini düşünmeyen her marka elenecek" ifadelerini kullandı.

Dev tekstil markası pet şişelerden takım elbise üretti

Orka Holding bünyesindeki Damat markasının yeni fikirleri artık Holding’in yeni kuşağı Büşra Orakçıoğlu’ndan geliyor.

Dünya’dan Handan Sema Ceylan’ın haberine göre; Büşra Orakçıoğlu, erkek giyiminde Damat Tween ve D’S Damat markaları ile 81 ülkeye ihracat yapan Orka’nın koleksiyonunun yüzde 10’unun pet şişeden dönüştürülmüş tekstil ürünlerinden oluşmasını sağladı.

Amacı olmayan markaların ayakta kalma şansı olmayacağını belirten Orka Holding Creative Direktörü Büşra Orakçıoğlu, “Biz Türkiye’nin global markalarından biriyiz. Bunun sorumluluğu büyük. Gelecek nesillere daha iyi bir dünya bırakmak zorundayız. Tekstil, dünyada en çok karbon salımı yapan ikinci sektör durumunda. Gezegenin geleceğini düşünmeyen her marka elenecek” ifadelerini kullandı.

Büşra Orakçıoğlu’na göre küresel moda endüstrisinde markalara duyulan sadakatin önemli bir oranını bu duyarlılık oluşturuyor.

“Müşterilemizin gardıroplarını nasıl sürdürülebilir hale getiririz” diye düşündüklerini kaydeden Orakçıoğlu ve şu ifadeleri kullandı:

“Bizden önceki neslin yaptıklarını daha da ileriye taşımamız lazım. Ekip olarak böyle düşünüyoruz. Biz bundan 4 yıl öncesinde geri dönüşümlü ürünler için Ar-Ge yapmaya başladık. Ama üründen önce bunu hazırlayan etapları sürdürülebilir hale getirdik. Pandemiden önce dijital buluşmaları daha çok işimizin içine entegre ederek yola çıktık. 81 ülkeye ihracat yapıyoruz. Bu ülkelerdeki bayilerimizle yılda iki kez buluşuruz. 2019’da onlara dijitalde buluşabileceğimizi söylemiştik. 2020 pandemi yılında bu bizim için çok güzel bir avantaj oldu. Dijital showroom’larımızda ürünlerimizi tanıttık. Sürdülebilirlik, dijitalleşme ile ikiz. Bir de bizim sektörümüzde inanılmaz fazla numune atığı var. Numunelerimiz artık dijitalde, ürünü canlıymış gibi deneyimleyebiliyoruz. Akıllı ceket, akıllı pantolon ve ‘sihirli takım’ dediğimiz ürünler ürettik. 10 pet şişeden bir takım elbise yapıyoruz. Elastikiyeti çok yüksek bu ürünlerle insanlar, toplantıya da girebiliyor, ardından yürüyüşe de çıkabiliyor. Şimdi hedefimizde mağazalarımızda sürdürülebilirliği yakalamak var.”

2025 HEDEFİ YÜZDE 80 SÜRDÜRÜLEBİLİR KUMAŞ

Şu anda Damat’ın koleksiyonlarının yüzde 10’unu geri dönüşümlü ürünlerin oluşturduğunu söyleyen Büşra Orakçıoğlu, “Orka’nın hedefi 2025 yılı sonunda koleksiyonların yüzde 80’ini sürdürülebilir kumaşlardan üretiyor olmak.” dedi.

Holding, Giresun’daki iki fabrikasında da daha az kaynak tüketimine ve karbon salımını azaltmaya yönelik çalışmalar yürütüyor.

DÜNYADA ARTIK LÜKS KAVRAMI DA DÖNÜŞTÜ

Dünyada artık lüks kavramının da dönüştüğünü ifade eden Büşra Orakçıoğlu, lüksün artık “iyi insan olmak” odaklı olduğunu kaydetti.

Orakçıoğlu, lüksün artık yi olmak olduğunu belirterek şunları söyledi:

“Lüks eskiden tamamen estetik kaygı taşırken, şimdi ise insanın iyileştiriciliği, koruyuculuğu üzerine gelişiyor. Biz de müşterilerimizin hayatına bu iyilikle dokunmak istiyoruz.”

Orakçıoğlu, korona virüs salgını sırasında Türkiye’ye dönen siparişlere de dikkat çekerek “Avrupa artık Çin’den yüksek montanlı ürünler almıyor. Yüzünü Türkiye’ye döndü. Bizim geri dönüşümlü ürünlerimize Avrupa’dan yoğun ilgi var. İtalya’dan İspanya’dan büyük talep oldu” diye konuştu.

İlgili Haberler