Avrupalıdan daha fazla otomobil değiştiriyoruz

Avrupalıdan daha fazla otomobil değiştiriyoruz
Avrupalıdan daha fazla otomobil değiştiriyoruz

Avrupa çapında yapılan bir otomotiv araştırması sonuçlarına göre, pazarlık geleneğinin öncüsü olarak bilinen Türkler otomobil al

Avrupa çapında yapılan bir otomotiv araştırması sonuçlarına göre, pazarlık geleneğinin öncüsü olarak bilinen Türkler otomobil alırken pazarlık sonucu alınan indirimlerde Avrupalılara kıyasla çok geride kaldı. Otobobil satın alan Avrupalı tüketiciler yaptıkları etkin pazarlık sonucu nihai fiyatta yüzde 11 gibi yüksek bir indirim oranına ulaşırken, Türkiye’de pazarlık sonucu alınan indirim ancak yüzde 8 düzeyinde gerçekleşiyor.  Tüketici finansmanı kuruluşu TEB Cetelem tarafından hazırlanan “Avrupa’da Otomotiv Sektörünün Yükselişi için 5 Kaldıraç” başlıklı rapor, eskiden otomobil satın alma kararında önemli etkisi bulunan “gösterişe” yönelik yeniliklere olan ilginin yerini, “maliyet düşürücü” yeniliklerin aldığını ortaya koydu. Otomobil değiştirme sıklığına bakıldığında ise, Türkiye’de tüketicilerin yüzde 19’u keyfi için, yüzde 20’si ise daha iyi bir fırsat için otomobilini değiştiriyor. Avrupalı tüketicilerin yüzde 45’i otomobilini zorunlu olduğu durumlarda değiştirirken, Türkiye’de bu oranın yüzde 28 olduğu ifade ediliyor.
Yani tüketiciler otomobilin satın alma fiyatını ve toplam maliyeti aşağıya çekecek faydalı yeniliklere artık daha fazla önem veriyor. Avrupa’da 2008 yılındaki ekonomik konjonktürün kılı kırk yaran yeni bir müşteri tipi ortaya çıkardığı ifade edilen raporda, bu yeni müşteri tipinin artık en fazla cazip fiyatlardan etkilendiği belirtildi.