ShiftDelete''den elde edilen bilgilere göre,Meta Platforms Inc, 2021’in dördüncü çeyreğine ilişkin mali durum raporunu yayınladı. Şirket, büyük çoğunluğu uygulamalarında gösterilen reklamlardan elde edilen gelirinin son çeyrekte33 milyar dolarolduğunu açıkladı. 2021’deki toplam geliri ise 2020’ye kıyasla yüzde 37 artarak117 milyar dolaraulaştı.
Meta, bünyesinde barındırdığı sosyal medya uygulamalarının kullanım oranı konusunda ise olumlu bir tablo sergileyemedi. Her sene günlük kullanıcı sayısında büyüme kaydettiği haberleriyle gündeme gelen Facebook bu seferyatırımcıların beklentisinin de altındakaldı. Platform tarihinde ilk kez kullanıcı sayısında düşüş yaşadı.

FACEBOOK GÜNLÜK KULLANICI SAYISI 1 MİLYON AZALDI
Meta’ya bağlı sosyal medya ağının günlük aktif kullanıcı sayısı 2021’inüçüncü çeyreğinde 1,930 milyarseviyesindeydi. Ancak Facebook, günlük kullanıcı sayısının 1 milyonluk bir kayıp yaşayarakdördüncü çeyrekte 1,929 milyara gerilediğiniaçıkladı. Platform Avrupa ve Asya Pasifik bölgelerinde yükselişteyken, dünya genelinde ise düşüş eğilimindeydi.
Diğer yandan Facebook, aylık aktif kullanıcı sayısını ise artırdı. 2021’inüçüncü çeyreğinde 2,910 milyarolarak ölçülen aylık kullanıcı,dördüncü çeyrekte 2 milyon artışla 2,912 milyarayükseldi. Sosyal medya ağının 2021’in ilk çeyreğindeki aylık aktif kullanıcı raporu 2,853 milyar seviyesindeydi.
Meta;Instagram, WhatsAppveMessenger’in kullanıcı sayılarını ise ayrıca paylaşmadı. Bu üçünü de kapsayan tüm uygulamalarının aylık aktif kullanıcı sayısını 2021’indördüncü çeyreğinde yıllık yüzde 9 artışla 3,59 milyarolarak açıklayan şirket; günlük kullanıcı sayısının isetoplam 2,82 milyarolduğunu belirtti.
VR SATIŞLARI TOPLAM GELİRİ ETKİLEDİ
Şirket Facebook, Instagram, WhatsApp ve diğer hizmetlerini içeren uygulamalardan32 milyar dolar gelirkazandı. Artırılmış Gerçeklik ve Sanal Gerçeklikle alakalı ürünlerini kapsayan Reality Labs (RL) bölümünden ise877 milyon dolar kazançelde etti.